Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Små og mellemstore virksomheder mangler at tage email marketing seriøst

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre forbinder rigtig mange virksomheder email marketing med noget useriøst. Med de mange oftest uønskede reklamemails, som tidligere nemt fandt vej til din indbakke. Og det er synd fastslår en ekspert – der ligger et stort indtjeningspotentiale og signifikante besparelser – lige for fødderne af både b2b og b2c virksomheder.

Vi modtager dem alle. Nogle elsker at få så mange som muligt – andre afskyr enhver tanke om dem. Og hos andre igen hviler eksistensen af deres virksomhed på dem. Vi taler om email marketing beskeder – eller kort og godt nyhedsbreve.

De nyeste amerikanske tal (fra slutningen af 2011) tegner et billede af et enormt uudnyttet potentiale. Kun 4% af de mindste Amerikanske virksomheder, med 0-19 ansatte, anvender et nyhedsbrev overfor deres kunder og potentielle kunder.  Lidt bedre bliver det i segmentet 20-99 ansatte, hvor hver femte 

Læs resten af artiklen her:

http://mailplatform.dk/artikler-presse/sma-og-mellemstore-virksomheder-mangler-at-tage-email-marketing-seriost/

mvh.

Kim

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Overraskende tal må man sige. Tænker da at vi i Danmark er rimelig gode til at samle folk op i nyhedsdatabaser, da jeg næsten synes at alle steder man køber har man mulighed for at tilmelde sig et nyhedsbrev.

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

På online butikker er jeg enig ifht. dette.

Men kig mere generelt ifht. alle danske små- og mellemstore virksomheder. Så tror jeg endog tallene er endnu mere dystre.

Kim

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 38
Fra  Nielsens Bureau v/Anette Nielsen Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg møder nu rigtig mange små virksomheder der ikke har et nyhedsbrev (det kan da godt være de har en formular til opsamling af adresser, men det betyder ikke at de har et "levende" nyhedsbrev). Meget ofte er det fordi de sidder 1 eller 2 personer og skal styre alting, og så bliver det uoverkommeligt med endnu en markedsføringskanal, man SKAL "være på". Især hvis det er lidt traditionelle virksomheder - de er nogle gange helt bimse af at høre om alt det de burde gøre med online markedsføring, men som de faktisk ikke rigtig forstår hvad er, eller hvorfor....

Med venlig hilsen Anette Nielsen, Nielsens Bureau
PS: Læs min gratis e-bog Adwords for absolut begyndere

Fra Vanløse
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt for mange kender ikke potentialet i en direkte kunde kontakt.
Og så må jeg sige at jeg har mødt en del som så også tog det helt helt forkert op og derfor gik fra det igen.

Det kræver jo som med så meget andet markedsføring en sikker hånd og et overblik over hvad virker og hvordan virker det. Vi bruger feks. en professionel copywriter til at undervise nye kunder i hvordan denne form for direkte kontakt bør tages.

Noget jeg dog ofte undre mig over er, at mange af de små som kan have størst udbytte af det, ofte ikke tør gå igang. Jeg tror det handler om at det er en markedsføring som ikke er så godt belyst. Og selvom man siger at det faktisk ikke koster alverden og faktisk kan gøre ret så meget for deres butik eller mindre virksomhed 

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh det er lidt pudsigt.

Vi har faktisk prøvet reelt at give alle mulighed for at kunne skabe et seriøst nyhedsbrev, ved at sænke priserne på den mindste af vore pakker, selvom der absolut ikke er ret mange penge i det for os. Men alle skal have mulighed for at udvikle deres potentiale som "noooze" skriver.

Måske vi skulle lave en særlig rabat til aminoer -:)

kim

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 38
Fra  Nielsens Bureau v/Anette Nielsen Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke rigtig på at det er priserne der afholder folk fra at starte nyhedsbreve. Mange af de "gammeldags" firmaer smider jo stadig masser af kroner i avisannoncer :-) Jeg tror nærmere at man ikke helt ved hvad man skal med dem, og mangler forståelsen for at det er noget der kan betale sig at sætte tid af til. For der ligger jo mere arbejde i at udgive et godt nyhedsbrev end 1/2 times arbejde - bl.a. noget forarbejde med at definere målsætninger for det, så man har noget at gå efter, når man skal finde på indholdet.

Måske skulle I hellere prøve at smide noget billig kom-i-gang strategisk rådgivning oveni, i stedet for at give rabatter? Dem der vælger mest efter prisen, hopper nok alligevel på f.eks. Mailchimp :-)

PS: Skal lige siges jeg ikke har været inde og tjekke, hvad jeres pakker egentlig indeholder...

Med venlig hilsen Anette Nielsen, Nielsens Bureau
PS: Læs min gratis e-bog Adwords for absolut begyndere

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har faktisk kom-i-gang-rådgivning med.

Også selvom det på de små pakker er en umiddelbar dårlig idé, men vi tror på det langsigtede.

Men tag et kig: http://mailplatform.dk/priser-og-pakker/

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 38
Fra  Nielsens Bureau v/Anette Nielsen Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser da supergodt ud :-)

Men må også sige at når jeg ser hjemmesiden, synes jeg slet ikke den henvender sig til de små og mellemstore virksomheder, der stort set ikke ved en døjt om online markedsføring og f.eks. ikke kender noget til spam-problemer og andre detaljer man skal tage højde for i udsendelserne.

Såsom gamle virksomheder, der måske overvejer en bedre afløser til deres gamle "system" med at sende tidligere kunder papirbreve eller emails fra Outlook - eller ingenting. Og de helt nye iværksættere, der endnu ikke har fundet ud af hvor besværligt og tidskrævende markedsføring egentlig er :-)

Med venlig hilsen Anette Nielsen, Nielsens Bureau
PS: Læs min gratis e-bog Adwords for absolut begyndere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)