Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af reklame for wellness ophold - hvad pris skal jeg tage?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en hjemmeside omkring wellness ophold, og den overvejer jeg at sælge reklamepladser på til hoteller og wellness faciliteter som udbyder wellness ophold - altså jeg har tænkt mig at omstrukturerer siden en smule, så der kommer mere fokus på hvilke wellness muligheder der er i Nordjylland, Vestjylland, Østjylland, Sønderjylland, Fyn, Sjælland, osv. Under alle underområderne overvejer jeg at sælge 2 reklame pladser til selskaber som udbyder wellness ophold. Altså en beskrivelse af deres sted plus et link til deres hjemmeside (nofollowgoogle ikke bliver sur). 

Siden har ca. 15.000 besøgende om året, hvor de fleste leder efter et sted at bruge deres penge - så det er rigtig fine besøgende. Men hvad kan jeg tage pr. reklame plads? Nogle der har erfaring med det? Jeg er lidt på bar bund indenfor det marked, altså jeg har ingen erfaring med at sælge direkte reklame.

Vil meget gerne have jeres bud på en eventuel pris, inden jeg begynder at kontakte firmaerne. 

Mvh

Jesper

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:33

Kør en test og find ud af, hvor meget trafik og hvor mange kvalitetsleads, du rent faktisk kan levere. Så har du en case og et godt udgangspunkt for forhandlinger. Du får naturligvis også et overblik over, hvad du kan tilbyde dine annoncerer - og dermed overblik over, hvad prisen skal være.

Du er jo affiliate-haj - tror du ikke, du kan tjene mere den vej rundt?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:55

BZR:

Kør en test og find ud af, hvor meget trafik og hvor mange kvalitetsleads, du rent faktisk kan levere. Så har du en case og et godt udgangspunkt for forhandlinger. Du får naturligvis også et overblik over, hvad du kan tilbyde dine annoncerer - og dermed overblik over, hvad prisen skal være.

Du er jo affiliate-haj - tror du ikke, du kan tjene mere den vej rundt?

Hey,

Jeg er sq ingen haj, mere en klumpfisk. Har overvejet at implementerer affiliate bedre, og skrue ned for Adsense. Men problemet er at det kun er DTF travel som har noget som relaterer til danske wellness ophold (har jeg overset nogle?) - Og jeg syntes ikke deres udvalg er så godt. Men det kunne da godt være jeg skulle prøve det af i stedet. Tænke tænke...

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:09

Ja, det er nok svært at finde deciderede wellness-tilbud. Men vi har jo adskillige hotelkæder hos TradeDoubler, hvor det så kræver, at folk selv sammensætter en wellness-pakke. Det er jo et flydende begreb. Du kan jo se på, hvordan kysseguiden.dk har gjort. Lidt samme boldgade, men et lidt bredere snit. Jeg ville forsøge mig med det samme, hvis jeg var dig, før jeg gik videre til CPM.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yes, jeg giver det et skud så :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:53

En tanke Jesper :)

Jeg udlejer bla. en kæmpevilla i Thailand med plads til op til 16 personer, direkte på golfbanen, og med masse andre faciliteter ( tennis, badminton, squash, strand osv.)

Ikke direkte wellness - men dog alligevel :)

Prisen ligger på dkk 1750,- i snit pr. nat , og snitleje er 10 dage.

10% til dig ved leje = dkk 1.750,-

Da du ikke kender mig, bør din bekymring gå på om du nu også får kommisionen af mig - ( hvilket du selvfølgelig gør, men som sagt det ved du jo ikke).

Derfor kan vi lave et smart system, hvor kunden må via dig, kontaktopl. + links til mig fjernes, og derefter er du med som bcc. på mails.

Der kunne være mange andre muligheder, og jeg tror det ville passe fint ind til dine besøgende.

Du kan se villaen her

Du kan jo smide mig en pm eller mail, hvis det kunne have interesse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)