Hej Amino, Jeg har en hjemmeside omkring wellness ophold, og den overvejer jeg at sælge reklamepladser på til hoteller og wellness faciliteter som udbyder wellness ophold - altså jeg har tænkt mig at omstrukturerer siden en smule, så der kommer mere fokus på hvilke wellness muligheder der er i Nordjylland, Vestjylland, Østjylland, Sønderjylland, Fyn, Sjælland, osv. Under alle underområderne overvejer jeg at sælge 2 reklame pladser til selskaber som udbyder wellness ophold. Altså en beskrivelse af deres sted plus et link til deres hjemmeside (nofollow så google ikke bliver sur). Siden har ca. 15.000 besøgende om året, hvor de fleste leder efter et sted at bruge deres penge - så det er rigtig fine besøgende. Men hvad kan jeg tage pr. reklame plads? Nogle der har erfaring med det? Jeg er lidt på bar bund indenfor det marked, altså jeg har ingen erfaring med at sælge direkte reklame. Vil meget gerne have jeres bud på en eventuel pris, inden jeg begynder at kontakte firmaerne. Mvh Jesper |
Kør en test og find ud af, hvor meget trafik og hvor mange kvalitetsleads, du rent faktisk kan levere. Så har du en case og et godt udgangspunkt for forhandlinger. Du får naturligvis også et overblik over, hvad du kan tilbyde dine annoncerer - og dermed overblik over, hvad prisen skal være.
Du er jo affiliate-haj - tror du ikke, du kan tjene mere den vej rundt?