Ja det er sgu sørgeligt at sige, men det lugter langt væk af scam. Jeg kender der arbejder for Arla som trods alt har gode erfaringer med Nigeria, men i sådan et tilfælde, så vil jeg helt klart anmode om betaling på forhånd de første 3-5 gange og så tage den derfra.
Kunne det tænkes, at du har lyst til at uddybe dit svar med en begrundelse?
Mvh Alexander Ahle Bæk
Gerne. Langt de fleste scams på internettet foregår via western union. Simpelt er det.
Dem der ikke straks tænker spam når de ser den her email må være nye til internettet, no offense men hvorfor skulle en nigerianer ville købe dyre danske produkter når produktionsomkostninger er lig nul dernede, bruge en gmail og så overføre via western union?
Altså EN af de ting alene havde været nok for mig.
Hej med jer! og mange tak for den hurtige og brugbare respons!
Jeg valgte at skrive til ABB, vedr. den tilsendte email fra Hr. Oba. Men til min overraskelse har jeg ikke fået respons af ABB, tværtimod var det Hr. Oba der svarede.
Her er hvad jeg skrev til firma e-mailen abbng@ng.abb.com:
"Dear Sir,
Could you please confirm the following email and we shall get back to you as soon as possible.
Thank you in advance.
[Insert scam email here]
Best regards
Andreas Neil Jensen"
*Probs til Kim
Og her er hvad jeg fik tilbage fra Hr. Oba:
"Hello again Kalos Corporation,
Never trust Nigerian persons on the Internet, especially when we want to use Western Union :-)
I am indend from Nigeria but it was an example of a scam email. I'm trying to learn people about some of the dangers of the internet.