Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man tillade sig, at skrive i retningslinjerne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg skal til, at lave en hjemmeside med nogle retningslinjer for brug, da man skal oprette en bruger, for at bruge hjemmesiden.

Jeg ville bare høre om der var regler for, hvad man kan tillade sig at skrive i den. 

Jeg har set flere steder, at hjemmesider påtager sig retten til, at opkræve X-antal kroner hvis man bryder retningslinjerne. Også selvom de ikke kan bevise et evt. tab. 

Jeg ville også høre om man bare selv kan skrive retningslinjerne, eller der skal en med tilladelse ind over. 

Til sidst ville jeg høre, om det var tilladt at bruge folks email, til email-marketing, hvis man skrev det i retningslinjerne.

På forhånd tak! :-)

- Jonathan

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Jonathan: Der er ikke noget krav om, at dine betingelser bliver godkendt. Du kan skrive dem selv.

Det mest vigtige er, at brugeren bliver præsenteret for dine betingelser, har mulighed for at læse dem og aktivt accepterer at være bundet af dem. Jo klarere desto bedre.

Meget indgribende vilkår, som fx erstatningsbeløb, skal fremhæves krystalklart. Jeg tvivler på, at en domstol vil acceptere et sådant vilkår, hvis det bare står nede i forretningsbetingelser og ikke præsenteret "up-front" for brugeren. Brugeren skal kunne træffe en informeret beslutning med hensyn til, om vedkommende vil være bundet af vilkårene eller ej.

Angående e-mailmarketing: Her skal du have en separat boks, som brugeren kan checke af. Ifølge Forbrugerombudsmanden er det ikke et gyldigt samtykke til e-mailmarketing, hvis samtykket er "gemt væk" i et sæt forretningsbetingelser.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 14:33

Kristian Holte:

@Jonathan: Der er ikke noget krav om, at dine betingelser bliver godkendt. Du kan skrive dem selv.

Det mest vigtige er, at brugeren bliver præsenteret for dine betingelser, har mulighed for at læse dem og aktivt accepterer at være bundet af dem. Jo klarere desto bedre.

Meget indgribende vilkår, som fx erstatningsbeløb, skal fremhæves krystalklart. Jeg tvivler på, at en domstol vil acceptere et sådant vilkår, hvis det bare står nede i forretningsbetingelser og ikke præsenteret "up-front" for brugeren. Brugeren skal kunne træffe en informeret beslutning med hensyn til, om vedkommende vil være bundet af vilkårene eller ej.

Angående e-mailmarketing: Her skal du have en separat boks, som brugeren kan checke af. Ifølge Forbrugerombudsmanden er det ikke et gyldigt samtykke til e-mailmarketing, hvis samtykket er "gemt væk" i et sæt forretningsbetingelser.

Perfekt! Mange gange tak - det var lige de svar jeg ledte efter! :-)

- Jonathan

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:01

Jeg vil lige supplere med, at du ikke kan "overrule" loven eller den måde, som den fortolkes i praksis, når loven er vag.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)