Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af traktor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har købt en nyere traktor. Den jeg havde i forvejen købte jeg før jeg blev momsregistreret. Den gamle traktor skal jeg af med i handelen. Jeg har i forbindelse med købet lånt penge penge til bytteprisen. Men jeg skal selv betale momsen af bytteprisen. Hvordan posterer man denne moms?

MVH Nichlas

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:30

Hej Nichlas

Du har ikke givet fyldesgørende oplysning til et entydigt svar, hvad er det for en form for virksomhed du driver, hvad er prisen på traktoren, og du har vel fået en faktura der skal bogføres som på alt andet du køber.

Med venlig hilsen

Quickaccounting

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 15:33

Hej. Det er et landbrug. Jeg er nystartet. Traktor koster ca 78000 og jeg kan få 30000 for den gamle. Men jeg betaler jo ikke bytteprisen nu. Den afdrages. Det er kun momsen af bytteprisen jeg har betalt nu.

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Mar 11
Skrevet kl. 15:39

Hej

Hvis jeg forstår det ret, har du lånt pengene til bytteprisen, så er det også hele købet som skal bogføres nu, men har du leaset den, er det en anden sag..

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 15:48

Ja, jeg har lånt pengene til bytteprisen.

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Mar 11
Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er din anskaffelse et anlægsaktiv, hvilket den gamle også var, her skal du have den gamle ud af anlægskartoteket, have afskrivningerne tilbageført, den nye ind i anlægskartoteket, oprette lånet i passiverne i regnskabet, og have bogført dit køb.

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 06:11

Mange takSmile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)