Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politik - Hjælp til en debat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos

Vi sidder to to snakker om hvad muligheden for er udskrivning af valg, men kender ikke reglerne bag.
Social Demokraterne har ikke ligefrem den største tilslutning pt og det samme gælder regeringspartiet SF.

Jeg ved at der er en måde at Helle Thorning kan tvinges til at udskrive valg inden hendes periode er overstået, men kan ikke huske hvordan.
Sidder der ikke en amino med stor politisk viden der kan hjælpe i vores interne iværksætter debat ?

Om det sker ved man aldrig, men det er mere for at få vished for om det overhovedet kan lade sig gøre at vælte en regering. Har jo hørt om det i forbindelse med valget, men ikke hvordan det ville ske.

Håber nogle kan hjælpe os.

mvh. Lennart

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart:-)

Regeringen kan kun blive tvunget til at gå af (og udskrive valg) hvis den kommer i mindretal. Der kan fx. stilles et mistillidsvotum mod statsministeren, som flertallet af Folketinget skal stemme for, for at hun er nødt til at gå af og udskrive valg.

I den nuværende regering er det nok svært at forestille sig, at fx. Enhedslisten ville vælte regeringen...for selvom de angiveligt synes at SFSR ikke er røde nok, så er de immervæk mere røde end de blå (som i meningsmålingerne ville vinde et valg stort lige nu).

Det mest realistiske scenarie ville være, hvis R skulle melde sig ud af regeringen og hoppe over på det andet hold. Men hvorfor skulle de gøre det, når de får al deres politik gennemført?? Det er jo nok også helt derfor, Margrethe Vestager i virkeligheden er den uofficielle regeringsleder:-)

Bedste hilsner
Rikke 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er lidt en af problemerne ved vores politiske system. Vores politiske system er i et kæmpe vacuum - i bund og grund defacto valgkamp allerede.

Opposistionen vil absolut ingenting, for jo mere de kan kaste grus i maskineriet desto større tilslutning får de, da regeringen ikke magter at enes indbyrdes.

Personligt mener jeg det var en taktisk brøler at SF hoppede med regeringstanken - SF og Ø er pr definition protestpartier, hvilket er meget svært at være når man er henholdsvis i regering og parlementarisk for denne.

Så for Danmarks skyld, så håber jeg på enten SF træder ud af regeringen, så de kan opfylde den rolle de rent faktisk ønsker. Eller at der bliver udskrevet valg, og vi så kan få et flertal ind over midten (V, K, LA, RV).

 

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Tak for dit svar. Det var mistillidvotum jeg ledte efter. Tak.
Du har ellers helt ret. Hvorfor skulle Maghete gå nogle steder hen. De får jo gennemført det meste af deres politik uden problemer.

Egentlig er jeg ikke så ked af det som jeg kunne være, da meget af den politik der gennemføres er blåligt og ikke så rødt som man kunne have frygtet.

Hørte bare i radion at man nu vil skabe mere lighed mellem mænd og kvinder ved at det skal være muligt for kvinder at stå op og tisse. Mener måske ikke det er den slags politik man skal kaste i offentligheden lige pt. Men meget morsomt at høre om :-)

mvh. Lennart

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)