Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google skal indeksere nyt design på midlertidig link? hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Rigtig spændende emne (og jeg har ikke forstand på det :))

Vi er ved at lave et nyt design af www.hergece.com - Det nye design ligger her: www.hergece.com/new/1

Hvordan får jeg google robotterne ind på det nye design for at indeksere, så vi kan være indekseret inden vi smider det nye design op?

Mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:55

Hej

I første omgang er det vigtigt at vide hvordan de nye sider er navngivet og i hvilken rodstruktur de skal placeres, det er ikke formålstjenligt at få den midlertidige placering indekseret, men jeg ville ikke søsætte de nye sites uden at have sat en 301 redirect funktion op først, dette for at gamle bookmarks stadig kan anvendes og søgerobotterne henvises til de ny sider.

Jeg vil i væsentligt omfang beholde de allerede eksisterende url navne, da søgemaskinerne kender disse url er og vil besøge dem når de kommer forbi.

Wesecureit teknik
Chefprogrammør

René

Wececureit René
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:57
Den tror jeg ikke, jeg forstår - eller også er det fordi du er RIGTIG meget i tvivl hehe
Får det nye design en masse nye URL''er? Det er nemlig sådan, at det er håbløst at sætte søgemaskinerne til at indeksere en ny sti (www.hergece.com/new/1), hvis du alligevel flytter det over på www.hergece.com bagefter... Fordi når du så flytter det nye design fra den nye sti, så ligger den nye sti (og de tilhørende URL''er) jo stadig i Google - men uden indhold (og hvis der ER indhold er det duplicate content). Det vil trække ned på dit site og højst sandsynligt placere mange af siderne i supplemental index... Så jeg synes du skal uploade dit nye design til www.hergece.com når det er klart og så huske at flytte de evt. gamle adresser med 301 redirect.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 15:24
Hej med jer og mange tak for svar...

Jeg forstår noget af det I skriver :)

Det nye design på /new/1 bliver lagt op direkte på www.hergece.com når det er færdigt.

F.eks. hedder mode menuen i det gamle design http://www.hergece.com/Moda/ men i det nye design vil den komme til at hedde http://www.hergece.com/moda.php

Vil det sige, at vi skal forwarde det gamle link til det nye? Og er 301 redirect det samme som jeg f.eks. har lavet med www.gulia.dk der forwardes til www.stressterapi.dk?

På forhånd tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:31
Dato: 16-05-2007 15:24:16
Forfatter: Atakos.com

Vil det sige, at vi skal forwarde det gamle link til det nye?

Korrekt!

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 22:29

Hej

301 redirekten anvendes til at sende brugerne fra en gammel url som enten er blevt omlagt til en ny url med nogenlunde samme indhold, dette for at sikre, at f.eks. eksisterende bookmarks fra folk der har bookmarket din side bliver guidet ind på den nye side når de klikker på den gamle url – og samtidig fortæller man så søgemaskinerne, at websadressen er flyttet til den nye url med koden 301 ( permanent flytning ) Tilsvarende procedure kan anvendes til at flytte et websted fra et domænenavn til et andet. Husk at sætte det op med 301 koden.

Et eksempel php.

PHP Redirect
<?
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://www.new-url.dk" );

?>

Eksempel Asp.

ASP Redirect
<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status="301 Moved Permanently";
Response.AddHeader("Location","http://www.new-url.dk/");
%>

Med venlig hilsen
Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 17:36
Hej Rene og mange tak :)

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 19:11

Hej

Det var så lidt, det er også muligt at skrive en rewrite model, der bruger apaches rewrite engine der tager hele blokke ( mange filnavne / fra et sted til et andet og flytter dem.  Dette i en lille kodesekvens, der skrives ind i .htaccess, det er noget jeg kan skrive ret hurtig til dig, hvis der er behov for det.

Med venlig hilsen
Wesecureit

René

Wececureit René
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)