Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms spørgsmål ved køb af virksomhed uden moms regnskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag allen sammen,

Når man feks. køber en græsslåmaskine af en virksomhed som ikke har momsregnskab, burde man vel kunne trække momsen fra, men kommer der nogen problemmer ud af dette for den ene aller anden part?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Harsdal:
en virksomhed som ikke har momsregnskab,

Mener du ikke momsregistreret?
'

Harsdal:
som ikke har momsregnskab, burde man vel kunne trække momsen fra

Hvis sælger ikke er momsregistreret kan han naturligvis ikke lægge moms på sin faktura. Omvendt er der heller ikke mulighed for at køber kan trække nogen moms fra.

Iøvrigt  synes jeg det er et spørgsmål, som man ikke burde behøves at stille, når man driver virksomhed indenfor "Rådgivning, Bogføring, og Regnska".Zip it!

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:44

Peter Harsdal..Vi har haft en del snak.

Jeg hjælper dig naturligvis med de ting, vi har talt om.....har bare ikke nået at svare dig via PM

endnu.

Synes bestemt, at Henrik har ret.

Du kommer med et elementært spørgsmål, som enhver, der kalder sig bogholder eller whatever

bør vide.

Hvis du er ved 0 hvad viden angår, får du bestemt ingen kunder i butikken.

Følg nu de kurser, som du har beskrevet over for mig...og helst hurtigst.

Som nævnt, kan jeg desværre ikke ansætte dig, idet jeg ikke har tid til at oplære en medarbejder

helt fra bunden.

Sorry..men det er fact.

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Tak for jeres svar.

Nu kan selv den bedste blive i tvivl på spørgmål man bliver stillet, og ingen af de 2 herre er vel født med den viden og erfaring I har... Det gælder om at lære hver dag!

Min kunde var sikker på at han kunne trække momsen fra, da han havde fået dette af vide fra SKAT. Men det er rigtigt at så fremt der ikke fremgår moms på faktura kan der ikke trækkes noget fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Du eller din kunde skal ikke tro......men du skal vide.

Længere er den ikke.

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:51

Det var da en skræmmende tråd. Måske jeg skulle udvide tømrerbiksen med lidt momsrådgivning....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Jamen..Anders.

Du skal være velkommen hos mig.*S*

Nej...er en spøg!

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Harsdal:
Nu kan selv den bedste blive i tvivl på spørgmål man bliver stillet,

Det er en ærlig sag at du bliver i tvivl. Jeps hellere en gang for meget end en gang for lidt.  Når man reklamerer med ydelser indenfor rådgivning, bogføring og regnskab så må have en forventning om at den basale viden er på plads.

At lave regnskab for andre er en tillidssag. Et godt råd er ikke at ødelægge den tillid ved at stille spørgsmål af så enkel karakter i et åbent forum. Udnyt dit netværk eller skab et som kan hjælpe dig med tvivlspørgsmål fremover.

/Henrik

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:17

Harsdal,

Harsdal:
Når man feks. køber en græsslåmaskine af en virksomhed s

Det er naturligvis som du nævner også et spørgsmål om livslang læring, men Harsdal som det allerede er nævnt så bør du IKKE markedsføre dig som det sker både her i dit spørgsmål og med de oplysninger der fremgår af din web-site!!

Husk på hvor mange der læser med og hvor mange der bliver gjort nysgerrige og kikker på din web-site link og ser at du tilbyder bogføring, regnskab og økonomisk rådgivning i samarbejde med listede parter!!

Selv arbejder jeg med disse opgaver for virksomheder og er forhandler af Forever Living Product og har en længere erhvervserfaring men jeg ville IKKE som det er nævnt stille disse spørgsmål i et åbent forum - men hvorfor stiller du ikke spørgsmålet til SKAT?

Hvis kunden oplyser dig om at SKAT har sagt således så bør du kunne rådgive din kunde og ved du det ikke selv så ringer du til SKAT og får dit svar derfra!

Ikke at du ikke kan stille spørgsmål her, men det ser underligt ud at du markedsfører dig som du gør og ikke har dette som paratviden må jeg nok sige!

Det er ærligt talt noget rystende, at du markedsføre dig således uden denne basale viden som dit spørgsmål kræver!

Som Peter nævner så se at komme op på hesten igen og få tillært dig det mest basale ved læsning af div. litteratur.

Hvordan tør du tilbyde kunder den omfattende hjælp og rådgivning som det fremgår af din hjemmeside?   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)