Hey Amino. Jeg har en hjemmeside, som handler om et stort overemne, som så har en masse underemner. Trækker det hele min side op at der er backlinks til en fx forsiden? |
Hej Martin
Der er masser af eksempler på, at man har et site med en lang række artikler, som trækker meget mere trafik og har en højere PR end forsiden.
Jeg tror, du skal gøre det, så det giver mest mening for brugerne. Hvis du har et site til frisører, så kunne du lave linkbuilding til det brede søgeord frisør til forsiden. Hvis du så har 20 undersider om shampoo, så laver du en landingspage (underforside) om shampoo og laver din linkbuilding om shampoo til denne underforside. Hvis du så har en side om shampoo med honning i, så laver du linkbuilding om søgeordet "shampoo med honning" til denne specifikke side.
På hver underside kan du så også lave links til dine øvrige sider. For de 20 undersider kan du så både lave links til de 19 andre undersider om shampoo, men også til din underforside (shampoo) og til din forside (frisør).
På denne måde kan du skubbe linkjuice rundt mellem dine sider.
Selvom du tænker stort med mange søgeord, så vil jeg anbefale dig, at du fokuserer på 1-3 søgeord først. Når du så har resultater på dem, så begynder du at koble flere og flere søgeord på. Hvis du breder dig over for mange søgeord, så kommer du til at ranke halvgodt på mange søgeord, men det giver ikke nogen penge, da du skal i top 10 for overhovedet at få trafik på de søgeord og i top 3, hvis du vil begynde at tjene gode penge.
Jeg håber, at det gav nogen mening :)
Mvh