Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kr. Hvad skal jeg give pr. salg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg starter inden længe en shop med buketter og begravelsesblomster. Jeg har ligenu det i tankerne at markedsføre den via Lead annoncer (betaling pr. salg eller % af salg såvidt jeg har forstået)

Nu er det jeg spørger hvad vil en attraktiv % sats eller hvilket beløb vil være attraktivt.

Jeg regner med at hovedparten af salget kommer til at ligge på buketter til omkring 200 til 250 kr.

Jeg spørger fordi min viden om affiliate og den slags annoncer er begrænset.

En ting er dog sikkert jeg vil rigtig gerne af med nogle penge (udgift) men først når jeg har fået noget for dem (indtægt)

Håber jeg har gjort mig forståelig.

God søndag

Hilsen

Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54

De fleste %-salg jeg har at gøre med ligger omkring de 7-15%. Dog er der også et par stykker som går helt op til 25% har jeg set ;o).

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:05

Jeg har ikke meget forstand på annoncør siden af det, men jeg ville sige 8-10 %

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15

Hvad ligger folk i snit for deres ordre ?

nogen af mc udstyrs butikkerne i tyskland ligger på 3% af ordrene, men der handler folk også tit for mellem 5000,- - 15000,-

3% af blomster ville ikke give mig lyst til at have de kampagner inde.

Måske tilbyd mere i starten for at slå dit navn fast og få lidt branding

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:31

Hvad tjener du på en buket til 200 kr.?

Istedet for en procentsats af salget, så kan du også vælge at betale en fast pris pr. salg. Lad os antage, at du minimum tjener 100,- kr. ligegyldigt hvad der bestilles. Her kunne det være en ide at afregne med f.eks. 70 kr. pr. salg.

Du skal huske på, at du ikke har andre udgifter til markedsføring på netop de salg, der kommer via affiliate-marketing og ofte når du ud til kunder, du ikke ellers ville have fået indenfor. Vender kunderne tilbage igen om et halvt år, så koster de dig ikke noget til den tid, medmindre, de endnu engang har fundet din butik via et banner.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 11:53

Nicolaj Thomasen:

Hvad tjener du på en buket til 200 kr.?

Istedet for en procentsats af salget, så kan du også vælge at betale en fast pris pr. salg. Lad os antage, at du minimum tjener 100,- kr. ligegyldigt hvad der bestilles. Her kunne det være en ide at afregne med f.eks. 70 kr. pr. salg.

Du skal huske på, at du ikke har andre udgifter til markedsføring på netop de salg, der kommer via affiliate-marketing og ofte når du ud til kunder, du ikke ellers ville have fået indenfor. Vender kunderne tilbage igen om et halvt år, så koster de dig ikke noget til den tid, medmindre, de endnu engang har fundet din butik via et banner.

Jeg kan ikke præcist sige hvad jeg tjener på en buket, da det der kommer i buketten koster forskelligt.

Jeg havde nok forstillet mig en eller anden % sats da det er nemmere at beregne.

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 11:59

Casper Jensen:
De fleste %-salg jeg har at gøre med ligger omkring de 7-15%. Dog er der også et par stykker som går helt op til 25% har jeg set ;o).

Det vil sige en buket til 200 vil blive afregnet med 14 til 50 kr. 

Men dit valg afhænger vel også af hvor meget du tror på at varen vil sælge eller er der andre ting der afgør hvilke annoncer du tager ind og hvor du ligger dem.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:32

Articoli.dk - tilføj link:
nogen af mc udstyrs butikkerne i tyskland ligger på 3% af ordrene, men der handler folk også tit for mellem 5000,- - 15000,-

Hvilket også gør at jeg ikke gad bruge dem. At sætte provisionen ned grundet prisen er højere, og provisionen derfor også er højere, er i mine øjne dybt latterligt. På partner-ads.dk, er der også webshops der sælger dj udstyr og laptops, der afregner med en procentsats på 2% - man ville få mere ud af Adsense.

Mht. blomster, så ville jeg også mene at en procentsat på 7-15% kan være passende. Måske endda starte ud med at sige 10%, og hvis der så bliver lavet måske 30 salg på en måned, så bliver satsen sat 5% op for dem der har lavet de 30 salg, for at give dem lidt ekstra motivation. Det er der mange der gør.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 12:53

På www.esprezzo.dk har vi besluttet at gå i gang med affiliates. Hvilke affiliate netværk er bedst at kontakte?

Vi leder også efter en super skribent/affiliate, som vil lave nyhedsbrevet for samme webshop en gang pr måned. Hvis du er interesseret i det, så send mig en PM med et skriv om dig, og noget om hvad du har har lavet af affiliate tidligere.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:

www.esprezzo.dk har vi besluttet at gå i gang med affiliates. Hvilke affiliate netværk er bedst at kontakte?

Vi leder også efter en super skribent/affiliate, som vil lave nyhedsbrevet for samme webshop en gang pr måned. Hvis du er interesseret i det, så send mig en PM med et skriv om dig, og noget om hvad du har har lavet af affiliate tidligere.

Hej Peter

Hvis du er ny som affiliate annoncør har jeg hørt at partner-ads er det optimale der kan man også komme igang med et forholdvis lavt beløb :)

- Alexander Baandrup Larsen 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)