Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du anbefale at gennemføre en HGS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg ønsker at kunne forestå al regnskabsføring selv. Vil dette være muligt ved at tage en HGS? Naturligvis bliver jeg ikke super-revisor på denne baggrund, men er uddannelsen dækkende?

Jeg er allerede uddannet indenfor landbrugets økonomi og har taget gymnasiet, men må sande at disse uddannelser ikke dækker den virksomhed, jeg driver nu.

Kan du evt. anbefale en anden uddannelse, hvor man lærer at bogføre, lave momsopgørelser etc. Uddannelsen skal enten være lokaliseret i Aalborg eller Viborg og være SU berettiget.

Tak for din tid :-)

Dbh. Celgaard 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Celgaard,

Jeg kender ikke til indholdet på den specifikke handelsuddannelse (HGS), men jeg vil tro, at du udelukkende vil lære de basale principper omkring bogføring.

At bogføre (at fordele beløb på forskellige konti) er ikke det store problem. Udfordringen i korrekt bogføring er, at kende til de gældende moms- og skatteregler, herunder viden om, hvilke fradrag du har ret til, og hvilke du ikke har ret til.

Det er min erfaring (fra dengang jeg gik på Handelsskolen), at man ikke lærer disse regler på handelsskolen, men at man udelukkende lærer de basale principper omkring bogføring.

Mit råd til dig er derfor, at du bør tage et decideret kursus i bogholderi i stedet. Sådanne kurser indeholder som oftest både lærdom omkring bogføring, men også momsregler og skatteregler (i hvert fald i et basalt omfang).

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:42

Martin E. Jensen:
Det er min erfaring (fra dengang jeg gik på Handelsskolen), at man ikke lærer disse regler på handelsskolen, men at man udelukkende lærer de basale principper omkring bogføring.

Yes JEPS fra en tidligere handelsskolelærer i bl.a. bogføringens "mysterier".

Du skal specifik søge efter kursus/efteruddannelsesmuligheder branchespecifik med hensyntagen til specifikke moms, skatteregler m.m. indenfår de områder du vil beherske.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 01:36

Tak for nogle rigtig gode og brugbare svar! Yes

Var desværre også mit indtryk efter et grundigt kig på nettet i går... Jeg må se til at få et specifikt kursus i genren i stedet.

God weekend!

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 02:18

Er i gang med HHX i Viborg lige nu, og vil fraråde alle mennesker i at tage en HG uddannelse - også selvom det kun er 12 uger (som så vidt jeg har forstået er efterfulgt af 2 års praktik?). Tag på noget kursus eller andet i stedet!

Tror du vil lære mere ved at låne vores Virksomhedsøkonomi Bog på B-niveau end du ville 2 år på HG!

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)