Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg forvente af en freelancesælger B2B?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Min makker og jeg har for nyligt startet at kildevandsfirma, www.cphwater.dk. Vi sælger kildevand, danskvand samt vand meget eget logo til virksomheder i storkøbenhavn og omegn (Bagsværd og en radius på 30 km). Da vi selv er for travlt optaget i dagstimerne, overvejer vi at få nogle freelancesælgere til at booste salget igang, men ingen af os, har beskæftiget os med at ansætte freelancesælgere før, eller har nogen idé om, hvad det indebærer?

Mit spørgsmål er nu, hvad kan jeg forvente af en freelancesælger?

1. Det klassiske spørgsmål er jo, kan man tilbyde ren provision eller skal der være fast løn? Ville man ved salg af kildevand, kunne få en freelancesælger som er villig til at lave opsøgende salg, hvis han får fx. 4-500 kr for hver ordre/ny fast kunde han skaffer? 

2. Kan man forvente, at en freelancesælger selv har telefon og arbejder hjemmefra, eller skal man stille telefon osv til rådighed? Det mest optimale for os ville være, at freelancesælgeren selv havde telefon og kunne arbejde hjemmefra i vores CRM-system.

3. Forventer en freelancesælger at blive udstyret med ringeliste, eller kan man forvente af sælgeren, at han selv finder mulige emner?

Det var umiddelbart lige et par spørgsmål vi sad og bøvlede med :-)

Håber der er nogen som har nogle gode råd :-)

Ha' en skøn aften!

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 22:41

Hej Andreas.

Jeg kan se du har lidt dybdegående spørgsmål vedr. freelance sælgere.

1.) Man kan godt lave en fornuftig provisions ordning også kaldet "no cure no pay" løsning for freelancesælgere. Det rette spørgsmål er om segment, arbejdstid og ressourcer stemmer overens med lønnen der gives til konsulenten. Sørg for det er en win win situation for begge parter, så i ikke skal finde nye konsulenter løbende. - Prisen og servicen er altid meget forskellig fra virksomhed til virksomhed.

Du taler lidt om kriterier for kunderne, at de skal ligge i Københavns området, bagsværd og indenfor en radius af 30 km. Dette skal i også tage højde for hvis i f.eks. har flere kriterier der påvirker målgruppen og resultaterne. Lav evt. et test forsøg hvor i benytter ren provision og efterfølgende vurdere arbejdstiden, opkaldende og resultaterne. Her kan i efterfølgende tilbyde en fast løn samt provision for at holde gejsten i vejret. Efter egen erfaring tror jeg ikke du kan forvente en serviceminded og professionel sælger, hvis du tilbyder kr. 500,- ekskl. moms. for en lukket ordre med salg.

2.) Alt efter hvad freelance sælger har til rådighed kan det aftales individuelt, hvordan der arbejdes på opgaven.

I Pro-Speciale benyttes der pc, headset, ringesystem, crm database og en venlig konsulent til at assistere virksomheder der står i samme situation som jeres. Her arbejder konsulenten fra Pro-Speciale's virksomhed, som ekstern partner. - Går ud fra de fleste professionelle telemarketingvirksomheder benytter samme redskaber og procedure i dag.

3.) Hos Pro-Speciale kan kunden komme med nøjagtige kriterier for målgruppen, hvor Pro-Speciale trækker de rette kundeemner ud, som skal ringes op. Partnere har også mulighed for selv at komme med ringelister, hvis de bevares i et Excel ark, hvor de kan føres videre ind i databasen til opringning. - Dette mener jeg også flere andre kan assistere jer med.

I er altid velkomne til at læse nærmere på www.pro-speciale.dk

Her er der speciale ved mødebooking, telefonsalg, markedsanalyser, seminar invitationer og andre kampagner ved telemarketing.

Hvis i har en medarbejder der mangler et kursus i kommunikationens faser, teknikker og metoder, kan din mødebooker, telefonsælger eller personlig sælger også få for et grundlæggende kursus fra Pro-Speciale.

De bedste hilsner - Pro-Speciale

Lasse D.

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:15

1. Slå stillingen op. Er der en Freelancer derude der mangler noget at lave, skal han/hun nok slå til.

2. Jeg ville gå ud fra at personen selv har telefon og en pc. dette bør være inkluderet i jobopslaget.

3. JA! en freelancer forventer at man bliver udstyret med en kontaktliste til de virksomheder I mener vil handle med jer. Ellers vil freelanceren nok nærmere kræve mindst 20k om måneden i stedet for de 4-500 kr som tidligere beskrevet.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Med venlig hilsen

Chris

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 23:32

Hej. Lige en hurtig her fra ... 
Vi har hos vores webbureau i Aarhus haft freelance-sælgere ... 
Vi er dog holdt op igen, da vi ikke kunne "holde dem til ilden" . De er svære at styre og når de ikke får fast løn så blev det bare lidt svært. Men kan man lave et system hvor man kalde holde dem kørende, så kan sikkert lade sig gøre. De skal i hvertfald ha' en ordentlig provision ...

Så mit bud er, er at i ansætter én sælger med en forholdsvis lav løn og så provision på toppen. Dvs. når han/hun har tjent sin løn ind, så får han/hun provision af resten. Jeg tror det giver bedre resultater.

Ovenstående er kun baseret på en smule erfaring dog ...

Held og lykke med det ...  

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 23:33

P.S - sælgere hænger på træerne i øjeblikket :-) Så vær kritisk ... 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)