Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bygning af hotel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har lige nogen spørgsmål angående hotel bygning.

- Hvor mange penge skal man have for at bygge et 5 stjernet hotel? Ville 100 millioner være nok?

- Hvilket land ville være bedst, og der tænker jeg på hvor billigt og luxus, men hvor man også kan tjene penge.

Tak!

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:30

Jeg kan bygge et 5 stjernet hotel til dig for ca. 90 millioner. Jeg vil foreslå dig at bygge med bæredygtige byggematerialer og så smide et grønt tag på.

Jeg tror at jeg ville vælge Lolland eller jylland, med Rumænien som dark horse... I rumænien ved jeg at du kan få EU tilskud hvis du bygger hoteller, og det er jo også værd at tage med.

For referencer kan du eventuelt tjekke følgende link

http://www.landogliv.dk/Artikler/2007/10/8/Teenage-koeer+paa+femstjernet+hotel.htm

Hotellet er beliggende i Vobasse og drevet af en af mine gode venner. Jeg var nede og hjælpe ham med at montere plader på en af værelsesfløjene et par weekender...

:-)

Fra Odder
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:04

Du kan nok godt bygge et 5 stjernet hotel for mindre end 100 mill, men er er rigtig mange tid der spiller ind her.

• Lovgivning i det land du vælger at bygge i 
  • Placeringen af hotellet (skal det ligger den på toppen af et bjerg eller omkredset af vand på alle sider)
  • Udgifter til tegninger / byggepladsomkostninger
  • M2/etager der skal bygges.
  • Kvaliteten af materialerne.
  • Byggeperioden
  • mv.

Hvis det er noget du vil igang med vil jeg også tænke i de grønne tiltag. Så vil jeg yderlig snakke med en hovedeentreprenør som før har arbejdet i disse størrelser og emner. 

Mht hvilket land du skal placere dig i, vil jeg prøve at kontakte forskellige rejseselskaber og høre hvilke områder de vil satse på i fremtiden.

Hilsen Lasse

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:34
Ved Hilton vil de næste år åbne ca. 5 til 7 nye hoteller i Danmark fordelt i København. aarhus, odense og aalborg og muligvis en et sted i en mindre provinsby. Et par af dem, skal være i samarbejde med andre (resten vil de selv eje helt). Måske kunne du lave samarbejde med dem.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42

Jeg var med til at åbne Wakeup Copenhagen og tror det kostede ca. 500 mio. kr. altså ca 1 mio. pr. værelse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)