Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge på en spil/film/billede-side ? (underholdningsside)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg undersøger for tiden mulighederne for at tjene penge på en underholdningsside. Jeg ved der findes masser af disse, men denne bliver en smule anderledes, da hele konceptet vil blive revurderet, og fornyet ift. andre sider - anyway...

Hvordan i alverden kan man skabe sig en nævneværdig indkomst fra en underholdningsside, som primært vil hoste sjove spil, sjove billeder og sjove filmklip? Jeg har nogle gange nu, set at underholdningssider på Amino og Amino Virksomhedsbørs har tjent adskillige kroner og øre. Jeg er ikke ny i affiliatebranchen - tvært imod, men jeg forestiller mig ikke at klikprocenten på diverse banners osv. på en sådan underholdningsside vil være endvidere høj.

Jeg kan designe og programmere hjemmesider, og jeg kender til avanceret SEO, og markedsføring generelt. Jeg har fundet et helt kanon domænenavn som bare vil hænge ved, og har navnet til at gå viralt.

Jeg overvejer at gå ALL-IN på en sådan side, da jeg har haft succesoplevelser med andre sider, og stadig har - jeg mangler dog et lille stykke mere for at kunne leve 100% af det.

Nogle idéer til hvordan man kan tjene nogle rigtig gode skillinger ved og på en underholdningsside - jeg ved at jeg kan lave en fængende side, men det vil være lidt spild af arbejde at smide en helt ekstremt mængde mandetimer i et projekt, der ikke vil give ordentlig afkast. Jeg har IKKE tænkt mig at bruge scripts som likejacking osv., da det helt sikkert ikke er en holdbar løsning i længden.

Er der nogen der har nogle erfaringer de vil dele ud af, eller nogle idéer eller tanker de gør sig når man snakker om dette område - i så fald må i meget gerne lufte dem her i tråden, eller skrive en PB til mig.

Tak for det.

/Asterix

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07

Min ven ejede engang en underholdningsside med en masse videoer, og før videoerne blev afspillet kom der en 10-30 sekunders reklame frem. Altså ikke GoviralNetwork eller Buzzamedia, men private annoncører. Som en mærkeligt eksempel har tv3 play det også lige for tiden, dog lidt anderledes.

Men hvis det er spil osv siden skal indeholde, mener jeg at det kunne være en god mulighed ;o).

http://www.tv3play.dk/ 

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 16:10

AdSense, Videoer, affiliate banners.

Det er de bedste steder at hente indkomst. Hvordan du vil få folk til at klikke og se dem, der kan du lave det flot og attraktivt at se på og gøre det så man ikke kan lade vær med at klikke på dem :)

Online Entreprenør - www.fasto.co

Tilmeldt 1. Mar 12
Skrevet kl. 16:13

Casper Jensen:

Min ven ejede engang en underholdningsside med en masse videoer, og før videoerne blev afspillet kom der en 10-30 sekunders reklame frem. Altså ikke GoviralNetwork eller Buzzamedia, men private annoncører. Som en mærkeligt eksempel har tv3 play det også lige for tiden, dog lidt anderledes.

Men hvis det er spil osv siden skal indeholde, mener jeg at det kunne være en god mulighed ;o).

http://www.tv3play.dk/ 

Yes, det kunne være en ganske god mulighed, men jeg ser dog et problem i det.

Skulle jeg lave en sådan side, så vil jeg gerne have at folk kommer tilbage, og hvis der i HVER video kommer en 10-30 sekunders reklamevideo, så er det måske begrænset hvor mange der har lyst til at blive hængene, eller komme tilbage. Idéen er god, og jeg tror faktisk jeg har vendt den med mig selv før, men jeg tænker bare at det måske vil give bagslag.

Hmm..

Tilmeldt 1. Mar 12
Skrevet kl. 16:17

Dennis Pedersen:

AdSense, Videoer, affiliate banners.

Det er de bedste steder at hente indkomst. Hvordan du vil få folk til at klikke og se dem, der kan du lave det flot og attraktivt at se på og gøre det så man ikke kan lade vær med at klikke på dem :)

Adsense og affiliatebanners har jeg en del erfaring med, men affiliate er ikke særlig målrettet på en sådan side. Hvis der er spil, billeder og film, og der er en affiliate-reklame på tøj eller andet, så tror jeg simpelthen at den vil konvertere meget, meget dårligt. Men jeg skriver alle muligheder ned, og så kan jeg lægge en plan derefter. Man kan selvfølgelig - som du nævner - lave noget picasso-attraktivt reklamehalløj som forøger CTR. Tænke tænke :)

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 16:21

Præcist, skal være noget som lokker ;).

Tøj konvertere måske dårligt, men du kan selv vælge og definere hvad du vil have på siden, samt når du ved hvad præcist din målgruppe er kan du planlægge din reklame sektioner efter det ;).

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:31

Jeg ville godt nok blive træt af, hvis jeg var inde på en spille/film hjemmeside, hvor der kom reklamer op hele tiden, når jeg gik ind i noget. 

- Men du kunne jo i starten køre med adsense, og vente på det hele kommer lidt i gang. Når du begynder og få noget trafik ind på din hjemmeside. Så kan du vel se hvilke film og spil der bliver set/spillet mest. De film der bliver set flest gange, kunne du jo så ligge en lille reklame ind på, og det samme med de mest populær spil på din hjemmeside. 

- Hvis jeg ved det spil jeg skal ind og spille er sjovt/populært, så venter jeg gerne og ser de reklamer der nu skulle komme frem.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)