Hejsa Jeg har virkelig brug for hjælp her, da jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skal gøre. For 2½ år siden installerer jeg et tyverialarm system hos en kunde. Hun betaler 15000 kr. for montering samt systemet jeg installerer. Der var lidt opstarts problemer, med efter et par kunde besøg virkede det og kunden betalte sin regning. Her 2½ år efter kontakter hun mig så, fordi at systemet, efter hendes udsagn, aldrig har virket. Hun vil have jeg kommer og laver det, eller betaler hende pengene tilbage. Kort efter modtager jeg brev fra ANKENÆVNET for tekniske installationer hvori de beskriver at hun har startet en sag mod mig, pga overstående. Og jeg kan vælge at acceptere og betale ½ delen for tilsyn af systemet m.m. I dag modtager jeg så en afgørelse (skrivebordsdom) hvori der står at jeg skal afhjælpe problemerne med systemet eller betale kunden 15000 kr. tilbage. Og i samme brev skal jeg svare om jeg acceptere dommen eller ej. Jeg er meget itvivl om hvad jeg skal gøre her, og hvad konsekvenserne er hvis jeg ikke acceptere. - Jeg mener ikke det er fair man kan komme 2½ år efter og klage. Alt i alt føler jeg mig mast op i en krog, og håber at I kloge aminoér kan hjælpe mig, eller evt. henvise til nogle der kan. Min første indskyldelse er ikke at accepterer dommen. Men hvor nemt er det så for kunden at kører sagen videre til retten, og ramme mig den vej? |
det lyder godt nok underligt?
det er en alt for lang tidshorisont, og jeg forstår ikke at hun har fået medhold, har du indsigt i alle sagens akter, eller har du kun fået afgørelsen?
Ved tekniske installationer lyder det som om der er andre rettigheder, siden de benytter den term?
Så den bør du undersøge mere omkring, inden du beslutter hvad du gør.
efter min mening, skal du ikke acceptere, men jeg er ikke jurist.
en retssag er også dyr, men du er måske forsikret!