Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, dømt af ankenævnet for tekniske installationer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har virkelig brug for hjælp her, da jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skal gøre. 

For 2½ år siden installerer jeg et tyverialarm system hos en kunde. Hun betaler 15000 kr. for montering samt systemet jeg installerer. 

Der var lidt opstarts problemer, med efter et par kunde besøg virkede det og kunden betalte sin regning.

Her 2½ år efter kontakter hun mig så, fordi at systemet, efter hendes udsagn, aldrig har virket. Hun vil have jeg kommer og laver det, eller betaler hende pengene tilbage. 

Jeg skriver tilbage at jeg ikke kan hjælpe hende, da det nu er over 2 år siden, og hun skulle have kontaktet mig inden da.

Kort efter modtager jeg brev fra ANKENÆVNET for tekniske installationer hvori de beskriver at hun har startet en sag mod mig, pga overstående. Og jeg kan vælge at acceptere og betale ½ delen for tilsyn af systemet m.m.

Jeg skriver tilbage, at jeg ikke ønsker at betale og leverer samtidig min side af sagen.

I dag modtager jeg så en afgørelse (skrivebordsdom) hvori der står at jeg skal afhjælpe problemerne med systemet eller betale kunden 15000 kr. tilbage. Og i samme brev skal jeg svare om jeg acceptere dommen eller ej. 

Jeg er meget itvivl om hvad jeg skal gøre her, og hvad konsekvenserne er hvis jeg ikke acceptere. 

- Jeg mener ikke det er fair man kan komme 2½ år efter og klage. 
- Jeg har ganske enkelt hverken mulighed for at udbedre systemet eller økonomien til at betale hende tilbage. 

Alt i alt føler jeg mig mast op i en krog, og håber at I kloge aminoér kan hjælpe mig, eller evt. henvise til nogle der kan.

Min første indskyldelse er ikke at accepterer dommen. Men hvor nemt er det så for kunden at kører sagen videre til retten, og ramme mig den vej?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:58

det lyder godt nok underligt?

det er en alt for lang tidshorisont, og jeg forstår ikke at hun har fået medhold, har du indsigt i alle sagens akter, eller har du kun fået afgørelsen?

Ved tekniske installationer lyder det som om der er andre rettigheder, siden de benytter den term?

Så den bør du undersøge mere omkring, inden du beslutter hvad du gør.

efter min mening, skal du ikke acceptere, men jeg er ikke jurist.

en retssag er også dyr, men du er måske forsikret!

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Boysen !

Er svært og forklare skriftlig. Men du er velkommen til at ringe til mig.

Dog kan jeg kort sige at Ankenævnet ikke alene kan afsige dom, så rolig her. Endvidere at du altid afhjælpningsret og pligt.

Så acceptere hellere ikke "dommen", som ikke er en dom. Men en ankeinstans.

Du skal også se på om det er forbruger køb ellers business.

Syn og skøn og Voldgiftretten er også elementer du skal ind og studerer.

Men ring på tlf. 29263696 hvis lyst kender vældig godt klageproceduren på "egen krop" og med vellykkede resultateter.

Men pas på ikke selv og forkludrede, før du har indhentet know how. Du ved at vi som udgangspunkt lever i et forbrugrebeskyttet samfund. Men du og jeg som erhvervsdrivende lever også i et retssamfund.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 16:04

Boysen:

For 2½ år siden installerer jeg et tyverialarm system hos en kunde. Hun betaler 15000 kr. for montering samt systemet jeg installerer. 

Der var lidt opstarts problemer, med efter et par kunde besøg virkede det og kunden betalte sin regning.

Her 2½ år efter kontakter hun mig så, fordi at systemet, efter hendes udsagn, aldrig har virket. Hun vil have jeg kommer og laver det, eller betaler hende pengene tilbage. 

.....Klippet...

Min første indskyldelse er ikke at accepterer dommen. Men hvor nemt er det så for kunden at kører sagen videre til retten, og ramme mig den vej?

Hej Boysen,

Jeg er enig med dig... og lad mig lige understrege at jeg ingen juridiske evner har... så det et ren og skær lån-en-skulder svar det her.

Jeg vil mene at i det kunden betaler regningen, har hun accepteret at produktet er funktionelt. Det kan godt være at hun bare gerne ville have det overstået, men det er irrelevant for dig, for så skulle hun have fastholdt det ved at nægte at betale.

Derudover, som du også siger, så er der gået 2½ år og hvis der virkelig havde været problemer med systemet, så burde hun have kontaktet dig tidligere.

Personligt havde jeg ikke accepteret dommen med det argument, at der er gået over 2 år fra hendes indbetaling og til klagen fremsiges.

Held og lykke med sagen.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:21

Tusind tak for Jeres hjælp, og skulder :)

Ja det var faktisk sådan at hun første betalte, da hun selv havde set og testet at det hele virkede som det skulle. 

Men ankenævnet har så desværre valgt at tro på at systemet aldrig har virket, også virker det jo kun fair at jeg hænger på den. 

Det er skisme en underlig verden!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:29

Boysen:
Det er skisme en underlig verden!

Som jeg tidligere skrev i tråden kan Ankenævnet ikke endsidigt afsige en retsgyldig Dom over dig. 

Der er andre elementer/forhold i sagen, som vi ikke har fået frem, er blevet fortalt i nærværende?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:35

Tusind tak for dit gode indlæg Ib!

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Der er andre elementer/forhold i sagen, som vi ikke har fået frem, er blevet fortalt i nærværende?

Nej det er sagen kort fortalt!. Hun har selv skrevet i hendes version at hun var klar over det var mere end 2 år siden, men mente hun havde ret til hjælp, da det aldrig havde virket.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:46

Tak selv Kenneth !

WinkJeg har forståelse for, at man ikke vil have alt frem i et offentlig forum.

Nu håber jeg bare, at der ikke er andre håndværkere m.m. som læser, at et Ankenævn også nu tilhører gruppen af magtens 3 deling : Den dømmende (domstole) - lovgivende (politikere)- og udøvende magt (politifolk m.m.).

Et ankenævn er som navnet siger en ankeinstans. Hvad skulle der ellers bruges syn og skønsmænd til m.m.?

Og hvad med Voldgiftsretten ? Hvad skulle denne ellers bruges til ?

Og hvad skulle det juridiske begreb "Afhjælpsmangel" hjemle ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)