Hejsa, vi er en gruppe spiludviklere, som er gået igang med at starte vores eget spilfirma. Firmaet hedder Tryhart; vi har en (midlertidig) hjemmeside oppe på Tryhart.com. Planen er at lave korte spil med voksne temaer til voksne spillere. Vi har spildesign og forretningsplan klar til vores første spil og har søgt om udviklingsstøtte til det, - dog uden succes. Spillet hedder Baby The Knife; jeg blogger om det på BabyTheKnife.com. Lige nu er vi alle optaget af andre projekter, så planen er at fortsætte udviklingen af spillet i vores fritid, indtil vi har præsentationsmaterialer til overbevise investorer om at investere i projektet. Vi arbejder på en showreel som viser hvad spillet går ud på og vil efterfølgende lave en lille demo af spillet, så investorer kan se det live. Samtidigt har vi brugt en del tid på at lede efter kundeopgaver, blandt andet i filmbranchen (hvor vi har et tilbud ude på et spil). Jeg er initativtager/spildesigner/projektleder/forretningsudvikler/fundraiser på projektet, hvilket har givet en heftigt arbejdsbyrde. Det har medført at jeg har forsømt nogle af områderne; min energi er blevet lagt i spildesigner/forretningsudvikler/fundraiser - og den kreative projektledelsen er blevet forsømt. Da jeg hverken er forretningsuddannet eller brænder for at rejse penge, søger vi nu en CEO/Forretningsudvikler, som er interesseret i at være med til at bygge et spilfirma op. Det vil give dig mulighed for at lære en masse om spilbranchen, spiludvikling, fundraising, forhandlinger og give dig en god indgang til mediebranchen i DK.
Spilbranchen er en international branche, hvilket kræver at du taler & skriver engelsk. Med arbejderne er fra hele verden – pt. dansk, britisk, bulgarsk og hollandsk – så arbejdssproget er engelsk. Hvis det lyder som noget for dig og du har lyst til at høre mere, må du meget gerne kontakte mig. Mit telefonnummer er 50 53 15 38; min email er andersh@tryhart.com. Anders |
Hej Anders,
Jeg er 90 % sikker på at vi har talt sammen før omkring forretningsudvikling i spilbranchen.
Jeg var inde og skrive et post på et spilforum omkring salg, markedsføring og forretningsudvikling fordi det er mit hovedområde. Jeg har sendt dig en mail og er frisk på at genoptage snakken hvis du/I er!
Mange hilsener
Marcus