Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservedele til apple. Originale eller kopier??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Står og skal bruge nogle reservedele til iphones samt tilbehør og er blevet ret forvirret af at søge på produkter. F.eks lader det til at en original bagside til iphone (altså selve bagsiden og ikke bare beskyttelse til at sætte udenpå) koster 700,- men på e-bay kan man få dem med apple logo til en tiendedel. Jeg tænker at dette selvfølgelig må være kopier. Men hvorfor går apple ikke ind med det samme og stopper åbenlyst salg af kopivarer.

Hvis jeg køber selve indmaden i telefonen som kopi tænker jeg at kvaliteten kan være elendig og det vil jeg ikke tilbyde kunder men umiddelbart kunne man jo nok godt sætte en plasticbagside på som ikke var fra apple der ville fungere godt.

Men det er vel virkelig dårlig stil overhovedet at bruge et produkt der bryder en ophavsret selvom jeg synes det er tåbelig at et stykke plastic som koster 5 kroner at producere sælges for 700,-.

Hvad tænker i andre om dette?

Hvad med alt tilbehøret. Det er vel kun selve delene i telefonen der er patenteret i forhold til udformning.

Beskyttelsesskaller og film til forsiden m.v. må alle vel lave eller hvordan?

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 15:56
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:24

Ja det vil jeg lige tage et kig på

Mange tak

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:52

Nu har jeg kigget lidt på det men er stadig lidt forvirret selvom jeg da nu har flere oplysninger

Jeg kan konstatere at de fleste dele findes i både dårlig og god kvalitet og vil umiddelbart selvfølgelig gerne have noget der holder.

Men langt vigtigere er jo hvilke produkter der er lovlige

Men det jeg ikke kan finde ud af det er præcis hvilke dele der er dækket ind under apples ophavsret.

Er det både elektronikken indeni eller er det primært de ydre dele der på grund af designet er dækket ind.

Jeg kan se at apple får lavet mange af deres komponenter på fabrikken Foxconn i Kina og som jeg kan forstå det kommer nogle af de gode dele herfra fordi de også sælger udenom Apple. Men betyder det at de kan gøre det helt lovligt? Og betyder det dermed at alle andre produkter fra andre producenter bryder en ophavsret?

Er det korrekt at absolut ingen reservedele er solgt fra Apple selv og at de altså intet tjener på salg af reservedele. De sælger udelukkende hele telefoner?

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 18:00

Som hovedregel må du ikke benytte dele med Apple logo på. Du må heller ikke påstå at de dele der benyttes er originale Apple dele. Du må efter min overbevisning gerne benytte dele fra samme fabrik som Apples egne produkter produceres fra så længe der ikke er noget Apple logo på produktet.

Det er blot som jeg forstår det, det er ikke sikkert det er 100% rigtigt.

- Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)