Hej! Jeg mener at have læst et sted at Yahoo nu har lukket op for deres danske indeks med de klassiske 1600-1800 kroner i gebyr for at få sin side gennemgået og muligvis optaget. Jeg har forgæves forsøgt at finde noget om det på Yahoo Danmark så nu håber jeg der er nogle kloge mennesker her der kan hjælpe: 1. Er der et Yahoo indeks for danske sider? (jeg er klar over at man kan få sin side optaget i det internationale register, men det kræver at man har en engelsk version tilgængelig så jeg søger det rene danske Yahoo indeks). 2. Hvis ja, er linket så de penge værd? 3. Hvad er linket til det evt. danske indeks optagelses/ansøgnings formular? Jeg håber der er nogle der ved noget om sagen :) -Morten |
Her er hvad Evan Baylin skriver om Yahoo's link index
What does this have to do with SEO? Simply put, the Yahoo! directory is one of the
oldest directories on the Web, and your site’s inclusion in it amounts to one awesome
link. At a cost of $299 a year, it is not worth it for everyone, but the price is
actually reasonable compared to what most other high TrustRank links go for. The
only thing that stops me from purchasing Yahoo! directory links for all my companies
is the smidge of a suspicion that Google could have crippled listings on the
Yahoo! directory, suspecting that these listings do not constitute genuinely earned links. After all, Yahoo! basically sells links for money in the same way as any link
broker, and we know how Google feels about link brokers.
But because it definitely can’t hurt your site to have a link in the Yahoo! directory, it
might be an interesting way to try gaining a bunch more TrustRank. og hvem er så Evan Baylin? Evan Baylin er en af verdens top SEO's og stifter af dette firma. Og her er så hvad jeg siger, Bortset lige fra at det er et hilltop link så ville jeg ihvertfald aldrig selv betale så meget for et enkelt link :-)
de 2 andre spørgsmål kan jeg ikke svare på :-)