Jeg tror svaret er nej, men kan ikke lige få det bekræftet på google.
Må jeg videregive information om mine kunder, f.eks. mail, fulde navn osv?
Helt konkret drejer det sig om en henvendelse fra en sponsor, som skriver følgende: "Det vigtige for os, er at vi på en eller anden måde får kontaktoplysningerne fra folk."
Det må du gerne, men du skal have indhentet tilladelse til det, fra dine kunder først.
Er ikke i tvivl om at kunderne vil gå med til denne "aftale", bare ærgeligt jeg først ved det nu, da det er mange mennesker det drejer sig om.
Må man sende en mail ud, hvor man skriver at hvis de ikke respondere på henvendelsen inden for 60 dage, giver de tilladelse til at xxxx A/S må sende information til deres mailaddresse?
Må man sende en mail ud, hvor man skriver at hvis de ikke respondere på henvendelsen inden for 60 dage, giver de tilladelse til at xxxx A/S må sende information til deres mailaddresse?
Du må gerne sende en mail ud med det ordvalg, men du må under ingen omstændigheder efterfølgende give deres emailadresser videre hvor de er tilmeldt firma xxxx´s mailingliste.
I Danmark, og de fleste andre steder i verden, er det sådan at man aktivt skal tilmelde sig for at det er lovligt at sende nyhedsbreve. Du kan sende en mail hvor du skriver om det her andet nyhedsbrev og skrive de kan tilmelde sig hvis de er interesserede i det, så overholder du loven.