Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig virksomhet eller...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhet der igennem de seneste 6 år har kørt ganske ok. Da virksomheten ikke er et selskab, er jeg blevet rådet til at lave virksomheden om til et selskab (ApS eller lignende).
Det skal siges at jeg her det seneste år har kunnet mærke den berømte krise og fra at være en ganske ok forretning, er det nu nede på at lige kunne løbe rundt. Frygten for at gå helt ned, er der selvfølgelig og specielt, da jeg for 8 mdr siden flyttet virksomheden og satset "stort". Dette kostet hele virksomhedens egenkapital, så nu satser og håber jeg på at hårdt arbejde og fremadseende, kan skabe vækst igen.

Men er der nogle af jer der kan råde mig til om det vil være en god idé at omdanne butikken til et ApS eller lignende, eller skal jeg fortsætte som det er?

På forhånd tak...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

Du skal jo hvis du skal omdanne dit personlige selskab til et ApS kunne rejse en egenkapital som ApS kapital på 80.000 kr. Formålet fra de som foreslår det må vel være, at du derved slipper for personlig hæftelse, men det vil jo næppe ha betydning for virksomheden i sig selv, om du driver den som ApS eller personligt selskab

Det vil være lettere hvis du beskriver hvad årsagen er til dine overvejelser og hvad de der har rådgivet har ment med rådet

Vigtigt er i alle fald, at du kan koncentrere dine kræfter netop på at bringe virksomheden frem  og om at se til, at få omkostningerne til at matche din virksomheds vækst muligheder - først indtægter - så udgifter kunne godt være et mantra her.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 19:47

Jeg er helt enig med John H. men vil blot tilføje, at når du har fået fokus på din indtjening og begyndt at tjene nogle penge igen og dermed er klar til en virksomhedsomdannelse, så kan der være nogle gode fordele i det, hvis du, som jeg forventer, har et I/S eller et enkeltmandsselskab. Der er mange nye leverandører som ser godt på at du kommer som et A/S eller ApS, da du som minimum skal komme med de 80.000kr som John nævner. Det har jeg i hvert fald selv oplevet tidligere, men igen hold fokus på at skabe en sund forretning nu, så må det andet komme efterfølgende.

Held og lykke

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 09:14

Tak for svar.

Jamen grunden til at jeg overvejer at omdanne den personlige virksomhed, til et selskab, er hvis det nu bliver ved med at gå ned ad bakke, så vil jeg beskytte min personlige økonomi (hus osv.).

Jeg er godt klar over at der skal indskydes penge for at omdanne en personlig virksomhed til et selskab og de penge har jeg da. Men jeg har også fået fortalt at jeg kan bruge virksomhedens varelager (ca. 400.000 kr) eller inventar (ca. 150.000 kr) til at skyde ind som betaling til et selskab istedet for at bruge mine personlige penge....???

Mvh. Amøbaen ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49

Ja forudsat du får revisor OK for værdi ansættelsen - som jo vil være sat op mod din gæld i det personlige selskab vil jeg tro - men du skal så ha hjælp til skattefri omdannelse synes jeg - så du får det helt korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)