Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

toldgebyr hos pakkepost

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster toldgebyret hos de forskellige pakkepost firmaer? UPS/FedEx/DHL/TNT

Ved at post danmarks er 160kr, men hvad koster det at få fortoldet hos de andre firmaer? Har hørt noget om at toldgebyret er incl. i fragtomkostningerne, men kan ikke finde noget sted hvor de faktisk skriver det, og andre steder skriver folk at de har betalt 150kr for fortoldning med DHL.

Er der nogen der ved hvad firmaerne tager for at fortolde en pakke? Det er til privat brug, men skal finde ud af om det kan betale sig at betale ekstra for fragten, hvis ikke leveringstiden betyder det store.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 16:35

Normalt er toldbehandlingen inkluderet i pakke priserne fra UPS, fedex, DHL, TNT.

En anden fordel ved kurerfirmaerne er at der ikke er nogen ventetid på fortoldningen, hvoridmod Post Danmark kan tage flere dage om at fortolde en pakke.

Mvh

Ravn

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 16:44

Det er også det jeg har hørt, men har så også læst andre steder at folk har betalt for toldbehandlingen hos UPS og DHL.

Tiden er mig underordnet, da jeg først skal bruge det jeg ønsker at bestille om en måneds tid, er bare at det jeg skal købe, koster ca 150kr mere med UPS end med luftpost, så hvis toldgebyret var incl i de 150kr ekstra, så var det jo fint nok, istedet for at post dk skal have 160kr

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:02

silversand:
men har så også læst andre steder at folk har betalt for toldbehandlingen hos UPS og DHL.

HVor har du læst det henne??

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 18:05

http://newz.dk/post-danmark-gebyr-paa-pakker-uden-for-eu-haemmer-nethandel
(godt nok en gammel "nyhed" fra 09)

og på trustpilot.dk skriver folk også at de har skulle betale toldgebyr

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:20

Du skrev tdligere nedenående,  hvorfor er det så lige en henviser til en artikkel om Post Danmark? UPS, DHL osv. har intet med post Danmarks toldhåndtering at gøre.

"Det er også det jeg har hørt, men har så også læst andre steder at folk har betalt for toldbehandlingen hos UPS og DHL."

silversand:
http://newz.dk/post-danmark-gebyr-paa-pakker-uden-for-eu-haemmer-nethandel
(godt nok en gammel "nyhed" fra 09)

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 07:05

Læs kommentarerne nedenunder, der er flere der skriver at de har givet toldgebyr hos de andre firmaer. Bl.a. #1 hvor en skriver om et toldgebyr på 150kr hos DHL og #3 hvor en skriver det samme om FedEx

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:20

Så ring dog til DHL, Fedex, UPS og spørg når du ikke tror på hvad der bliver sagt. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)