Jeg er stødt ind i en mindre udfordring. En jeg ikke helt har kunnet finde svar på. Vi ved jo alle at der ofte er forskel i ens placeringer alt efter om der søges på Google.dk Google.com Google.dk (på nettet) Google.dk(sider fra danmark) osv osv. Mit spørgsmål går i midlertid på: Findes der et værktøj/statistikker der kan vise hvordan søgningerne så er procentvist er allokeret ud på dem ? Vi er jo lidt tilbage ved GA's statistik og sammenligning af browser størrelser og dektop vs mobil platform, men findes der et værktøj eller noget statistik der kan vise fordelingen af Googles søgninger på de forskellige førnævnte ? - Det behøver naturligvis ikke være baseret på et søgeord (selvom det ville være optimalt) men allround ville også være fint. Det er jo altid fedt at ligge nr 1. men det er jo ikke meget værd hvis man gør det på en der kun har 10% af de månedlige søgninger. Har vi en klogeåge i huset ? :) |
Tag et kig på google webmaster tools, der kan du se average placering af din site ved keywords :) Du kan dog ikke se forskellen på de forskellige google sites så vidt jeg ved.