Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt og moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer :)

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart kan finde svar på.

Når jeg har varerindkøb betaler jeg fragt samt moms. Det gælder altså uden for EU.

Så opgiver jeg moms regnskab til skat, så laver vi lige et simpelt eksempel

100 kr for varer

fragt 50 kr

moms = 25 kr

Så får jeg momsen tilbage? og hvornår kan jeg og kan jeg overhovedet trække fragten fra ?

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et gammelt svar herindefra...

"Sælger du B2B eller B2C?

Hvis du sælger B2C er der ikke moms på porto. Hvis du opkræver betaling for fragt kan du føre det via en udlægskonto, så skal du ikke lægge moms på fragt.

Lad mig komme med et eksempel:

Forudsætning: Varen koster 100 kr (incl. moms), portoen udgør 25 kr, dvs. du skal opkræve ialt 125 kr. hos din kunde.
Hvis du kører den med fri fragt, bliver den samlede faktura 125 kr, og momsen udgør 25 kr.
Hvis du fakturerer 100 kr for varen og 25 kr. for porto (den skal markeres på regningen som uden moms), er det kun de 100 kr, der er moms af, dvs. 20 kr.

Du får et bedre resultat, hvis du vælger at bruge udlægsordningen - det er under alle omstændigheder din kunde, der betaler i sidste ende. Men kunden får selvfølgelig ikke oplevelsen af fri fragt."
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er fragt ikke moms fri ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se hvad du mener, men det jeg var mest interesseret i var:

Når jeg køber en vare i kina til min virksomhed.

100 kr + 50 kr i fragt til kina, så kommer pakken til danmark, så skal jeg betale moms af beløbet, men jeg mener bare at jeg må trække fragten fra et eller andet sted. 

Det jeg mener jeg må er hvis jeg har en indtægt på 1000 kr og skal betale 50 kr i skat, så fordi jeg har købt fragt for de 50 kr, skal jeg ikke betale skatten ? 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)