Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt grundlæggende spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
En masse spørgsmål :)
Jeg arbejde for en årrække tilbage i et firma som har agentur på en varer i DK.
Nu er jeg gennem kanaler i tyskland blevet tilbudt at købe disse varer til en yderst behagelig pris.
1: Jeg har frit slag i bolledejen med hensyn til selv at importere disse varer ik?
2: Skal jeg have CVR for at udseende tilbudene til et par mulige kunder?

Problemet er at, det er en forholdsvis dyr vare, derfor vil jeg gerne lige mærke hvordan markedet har det før jeg kaster hele min livsopsparing i projektet :) alene det at hjemkøbe 1 af hver vil stå mig i +50.000.-.. og det er i byggebranchen som jo er alt andet end stabil pt.

Bonusspørgsmål.
Hvor bundet er jeg af udsendte tilbud såfremt det bare er møg, men 1 alligevel vælger at tage kontakt?

Morten
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19

1 - ja du har vel ret til at importere det og sælge hvis ikke du har klausul med en tidligere arbejdsgiver mod det og det ikke er en vare som kræver special tilladelse.

2 Du skal jo ha CVR for at blive importregistreret og ved en omsætning på 12 mdr løbende på +50.000 kr som du jo må forvente at nå, og når du har den forventning skal du registreres.

I princip kunne du vel vente på reaktioner men det vil vel virke ret useriøst at tilbyde noget du så ikke kan levere, men kender du kunderne godt, kan du vel få dem til at fortælle dig, om det er en god ide du er igang med.

Bonusspørgsmålet tror jeg ikke jeg forstår. Hvis du sender et tilbud ud skal du vel være sikker på at det er noget godt du tilbyder og så være bundet af det - men det afhænger også af formuleringen, for man kan jo skrive at det er et uforpligtende tilbud som kræver endelig aftale skal udformes - men igen - det skal jo gerne virke seriøst. I skal jo med varer i den prisklasse indgå en skriftlig gensidig bindende aftale - som så binder gensidigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:37
Hej John,

Først og fremmest, tak for det imponerende grundige svar!

Jeg vil give dig ret i det hele hurtigt kan se useriøst ud.
Min ide var blot at det hurtigt kan blive overkill for mig selv hvis jeg opretter cvr udarbejder tilbud osv for at modtage 1ordre. Som jeg selvfølgelig ville fuldføre. Men hvad med en ordre på 100 som min leverandør måske ikke kan levere ligeså nemt, om overhovedet.
Hvordan ved jeg om noget har "speciel tilladelse"?

Morten
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52

MortenKa:
Hvordan ved jeg om noget har "speciel tilladelse"?

Med det mente jeg blot er der er varer der kræver special tilladelse for import TROR jeg - - bare som eksempel fyrværkeri - sikkert en del kemikalier, gødning - det er langt fra sikkert du behøver det, men det er jo bare at google om der er regler for din vare eller høre kommunens miljø afdeling måske

Ja hvis du får en ordre på 100 stk a 50.000 kr som din leverandør ikke kan håndtere, så må du sørge for i udbudsmaterialet at tage forbehold for leveringstid som skal angives af xxxxx (leverandøren) før ordren er godkendt og gensidigt underskrives

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)