Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DynamicWeb produktoprettelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi bygger vores produktvisning op, således alle de forskellige designs bliver listet, og man kan derfra filtrere indholdet efter: mærke, pris, farve osv. 


Her kommer spørgsmålet, hvor jeg tager udgangspunkt i et produkt.

Vi har produkt X, det produkt fås i 5 forskellige farver/designs. Lige nu produceres der unikke tekstbeskrivelser, titler og metabeskriveler til alle 5 designs/varianter. Alle produkter X er fuldstændig ens, og kun farven til forskel. Vores tanke er, at vi ønsker at bruge den samme: Tekst og titel på alle 5 produkter, men sørger for, at de 4 produkter ikke bliver indekseret. Alt sammen for at undgå duplicate content og spare ressourcer.

På forhånd tak

Online manager

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det bedste du kan gøre sådan umiddelbart er at sætte noindx/nofollow på alle varianter. Lidt afhængigt af hvordan jeres variantvisninger fungerer idag, skal det gøres i master templaten, eller der skal laves noget tilretning i produkt templaten.

Jeg har adskillige års erfaring med udvikling til Dynamicweb, så hvis du ikke selv har helt styr på hvordan du kan gøre dette, så giv mig gerne et kald, eller en mail, så skal vi nok få styr på det.

Du kan fange mig på 40 94 76 86 eller rjm@e-kompagniet.dk

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Det duer ikke at lave nofollow på interne links. Det er i strid mod google. Google har selv sagt det ved udgangen af 2011 - kan ikke lige finde kilden. Men jeg ved der har været dialog omkring dette tidligere. Men det giver ganske god mening. Hvis du har Nofollow på interne links, fortæller du i virkligheden google, at de links du har på din egen side ikke skal følges - og dermed ikke har nogen værdi. M.a.o. det indhold er ikke relevant ift. den side man er på.

Online manager

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det var nu heller ikke på de interne links, men i meta data for siden jeg ville rette til.

Du kan gøre det med et if statement på url parametrene.

Jeg har gjort det på et par andre sites, og er den mest dynamiske måde at gøre det i det system, da du ikke kan skrive automatisk til en robots.txt fil.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bruge Canonical URL Tag? Det er efterhånden ved at virke ganske godt i Google. Så får I også værdi ud af evt. indgående links til varianterne, da tag'et virker som en 301 i forhold til linkjuice.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas -> Det er helt sikkert også en mulighed, enten automatisk, eller ved at tilføje lidt ekstra kode for at styre det.

Jeg har dog ikke nævnt det da det med Canincal ligger i min sorte kasse af SEO udtryk - ja kald mig tungnem - men jeg har endnu ikke gennemgående fattet hvordan det funger ;-)

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :

AV - det er da ikke godt, når du arbejder med webudvikling. Det må vi straks gøre noget ved: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html og http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=139394

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas- det godt du siger det, da jeg naturligvis havde bragt canoncial links på banen. Men vores leverandør fortælle, at det ikke kan lade sig gøre i ecommerce?

Online manager

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Duelund:

Thomas- det godt du siger det, da jeg naturligvis havde bragt canoncial links på banen. Men vores leverandør fortælle, at det ikke kan lade sig gøre i ecommerce?

Jeres platform må da hedde noget mere end ecommerce? Er det den fra Dynamicweb? Hvis det er, kan du da spørge dem, om ikke de lige skal vende blad i kalenderen og få den mulighed implementeret ;-)

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas -> Takker for links dem vil jeg tage en kigger på. 

Til info er jeg med på den overordnede ide med canoniclas, men foreslog noindex løsningen da jeg for nyligt har lavet den implementering på en Dynamicweb ecom løsning for et større SEO bureau. Jeg ved som sagt ikke den tilbundsgående årsag til de valgte den løsning, men det var årsagen til jeg foreslog det.

Mathias -> Som skrevet tidligere. Du kan højst sandsynligt få canonical links på dine produktvariant sider med en simpel IF sætning i header sektionen. Det kan være vi skal oprette et gruppe eller prpduktfelt til at indeholde urlen, men det vil så også være det.

Du er meget velkommen til at maile/PM mig, så skal jeg sende dig en stump kode du kan bruge.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)