Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meta beskrivelse vises ikke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Hvorfor vises META beskrivelse ikke i søgeresultat, trods det er udfyldt korrekt?

Den tager blot noget fra selve tekstbeskrivelsen på siden den indeksere. Det var lavet som en test, da jeg er blevet ansat i et firma, som på ingen måde har tænkt SEO før. De er landets største til det de laver. Vi er derfor i gang med at bygge en helt ny shop op. For sjov ændrede vi lidt sidetitler og metabeskrivelser på den nuværende side, og efter ca. et par dage var de nye titler indekseret men med de forkerte beskrivelser. What do we do?

<meta name="Description" content="Teksten.">

Online manager

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 09:58

Google viser som udgangspunkt et uddrag fra den eller de tekster der menes at passe bedst til søgningen - den tekst kan godt være din description men altså også sagtens inline tekst fra selve siden. Hvis problemet er, at der vises description fra de "gamle" sider er tålmodighed nok bedste vej frem. Endelig, så vær også helt sikker på at der ikke ligger tekster et andet sted Google kunne tage fra - fx dmoz.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:16

Tak for svaret.

Jeg er dog af den opfattelse, at hvis man har korret udfyldt meta description, så vil Google tage denne tekst. Det er jo væsentligt at kunne styre indholdet i denne rode.

Man ønsker jo at have: "Køb her - god service" f.eks. og dette skal naturligvis ikke være synlig i beskrivelse på din side.

Hvor står det, at google ignorer meta description og tager indhold som den finder mest naturlig?, hvis jeg forstår dig korrekt.

Om det er gammel tekst i google, har jeg ikke bud på desværre.

Online manager

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:19

Mathias Duelund:
Om det er gammel tekst i google, har jeg ikke bud på desværre.

Find din side på google og tjeck hvornår den cachede version er fra. Har du rettet din meta beskrivelse siden, så er det jo derfor.

:: HDMI kabel ::

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 10:32

Mathias Duelund:
Jeg er dog af den opfattelse, at hvis man har korret udfyldt meta description, så vil Google tage denne tekst. Det er jo væsentligt at kunne styre indholdet i denne rode.

Du kan aldrig være helt sikker på hvad Google vælger at vise som tekst - du kan endda "risikere" at din title også tilpasses efter hvad Google finder bedst, læs fx http://densynligemand.dk/ikke-min-sidetitel/ eller selvfølgelig hos kilden selv (specielt under "Dit websteds fortegnelse i søgeresultater"; http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=1050724

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 10:34

Google bruger din description, men kun hvis robotten finder den relevant i forhold til sidens indhold.

Ellers sammensættes en description efter bedste formåen, og det er ikke altid et fantastisk resultat.

Der er ikke meget at gøre ved det, andet end at sørge for en præcis description i forhold til sidens indhold.

Start med at sætte den her ind i <head>
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOODP" />
Så tager robotten i det mindste ikke din beskrivelse fra DMOZ 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)