Hvorfor vises META beskrivelse ikke i søgeresultat, trods det er udfyldt korrekt?
Den tager blot noget fra selve tekstbeskrivelsen på siden den indeksere. Det var lavet som en test, da jeg er blevet ansat i et firma, som på ingen måde har tænkt SEO før. De er landets største til det de laver. Vi er derfor i gang med at bygge en helt ny shop op. For sjov ændrede vi lidt sidetitler og metabeskrivelser på den nuværende side, og efter ca. et par dage var de nye titler indekseret men med de forkerte beskrivelser. What do we do?
Google viser som udgangspunkt et uddrag fra den eller de tekster der menes at passe bedst til søgningen - den tekst kan godt være din description men altså også sagtens inline tekst fra selve siden. Hvis problemet er, at der vises description fra de "gamle" sider er tålmodighed nok bedste vej frem. Endelig, så vær også helt sikker på at der ikke ligger tekster et andet sted Google kunne tage fra - fx dmoz.
Jeg er dog af den opfattelse, at hvis man har korret udfyldt meta description, så vil Google tage denne tekst. Det er jo væsentligt at kunne styre indholdet i denne rode.
Man ønsker jo at have: "Køb her - god service" f.eks. og dette skal naturligvis ikke være synlig i beskrivelse på din side.
Hvor står det, at google ignorer meta description og tager indhold som den finder mest naturlig?, hvis jeg forstår dig korrekt.
Om det er gammel tekst i google, har jeg ikke bud på desværre.
Jeg er dog af den opfattelse, at hvis man har korret udfyldt meta description, så vil Google tage denne tekst. Det er jo væsentligt at kunne styre indholdet i denne rode.