Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Har vi virus på vores webshop?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
PAS PÅ NÅR I KLIKKER!!!!!!!!!!!

http://www.onlineoutwear.dk/js/scriptaculous/slider.js

Dette er en af filerne på hans side

Ser den ikke suspekt ud?

Ved du overhoved hvad det er? Synes at du skal vide hvad du snakker om, før du kommer og siger at man skal passe på hans side.

Det er jQuery, og er et kodesprog.

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
PAS PÅ NÅR I KLIKKER!!!!!!!!!!!

http://www.onlineoutwear.dk/js/scriptaculous/slider.js

Dette er en af filerne på hans side

Ser den ikke suspekt ud?

slider.js er helt legal, der er intet unormalt i koden.

Som screenshottet angiver, er det

http://www.onlineoutwear.dk/js/jquery/jquery.js

der giver udslag. Du gør brug af den på din hjemmeside, men filen findes ikke længere på din server!

Måske har den været der. Du bør tjekke op på, om der er nogle jquery afhængigheder som ikke længere funktionere på dit site. Derefter får den korrekte jquery.js lagt op.

Såfremt du ikke gør brug af jquery.js, bør du fjerne referencen til den. Det vil give et par fordele, bla.a en mindre loadtid.

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil!

Tror denne debat er helt vildledt, selv om problemet opstår når du går ind på din side betyder det ikke nødvendigvis at det er din side der er et problem.

Måden vira som dette fungerer på er at de får en lille del kode ind på dit system, som måske ikke først bliver set som farligt, denne lille del kode gør så det at når du går ind på en side af dens valg forsøger den så at hente noget kode som dit antivirus program ser som skadeligt (valget sker ofte helt tilfældigt, og gerne fra flere domæner).

Så det ser ud til at uheldet allerede er sket, og har i virkeligheden intet med din side eller hvordan andre ser din side at gøre. Jeg vil forslå at du kopirer alle dine dokumenter over på et bærbart medie og formatere. Alternativt kan du bare geninstallere windows uden at formatere, det kræver dog lidt tekniske viden at fjerne den gamle installation ordentligt osv.

Held og lykke! Og du skal være velkommen til at PM hvis du har yderlige spørgsmål!

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Lykkeskov:

Mange tak for svaret allesammen.

Jeg har opdateret mit Avast virus program, og den melder ikke at der er virus på siden mere.

Ved ikke lige hvad der var galt med mit virus program?

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Hej Emil

Tjek venligst den PM jeg har sendt dig :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)