Hej Vi er to gutter, der vil til at starte en virksomhed, men vi lidt i tvivl om hvilken type virksomhed, der vil være ideel for os. Vi vil gerne kunne nøjes med at skyde relativt få penge ind i virksomheden, og vi vil gerne være ligestillede ejere af virksomheden. Ud fra de to kriterier lyder det i mine egne øre som om, vi bør startet et I/S. lad mig høre om I mener at et I/S er den rigtige virksomheds form eller om der er andre relevante alternativer. Derudover vil vi gerne vide hvilke forpligtelser der følger med, når man starter et I/S. Her tænker jeg på, om der er nogle specifikke krav til regnskaber, selvangivelser mm.? Jeg har selv en meget lille enkeltmandsvirksomhed. Vil det give problemer i forhold til også at starte et I/S. Her tænker jeg også på regnskaber, selvangivelser eller andre ting man skal være opmærksom på. Jeg håber, I vil komme nogle god svar! Mvh Kasper |
Hej Kasper
Hvis i ikke er kommet videre så vil jeg gerne komme med mine tanker.
Umiddelbart lyder et I/S som en god ide, hvis i ikke vil skyde en masse penge ind virksomheden.
Ved et I/S er der den store ulempe at i hæfter personligt.
Du er velkommen til at ringe(30863023) eller skrive til mig på Javed@fuerst.dk hvis du har brug for mere rådgivning.
Vi tilbyder en times gratis rådgivningsmøde, hvis det har interesse for jer.
Hilsen
Javed Aslam
Advokatfuldmægtig
FÜRST Advokatfirma