Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi starte et I/S, eller er der gode alternativer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to gutter, der vil til at starte en virksomhed, men vi lidt i tvivl om hvilken type virksomhed, der vil være ideel for os.

Vi vil gerne kunne nøjes med at skyde relativt få penge ind i virksomheden, og vi vil gerne være ligestillede ejere af virksomheden. Ud fra de to kriterier lyder det i mine egne øre som om, vi bør startet et I/S.

lad mig høre om I mener at et I/S er den rigtige virksomheds form eller om der er andre relevante alternativer.

Derudover vil vi gerne vide hvilke forpligtelser der følger med, når man starter et I/S. Her tænker jeg på, om der er nogle specifikke krav til regnskaber, selvangivelser mm.?

Jeg har selv en meget lille enkeltmandsvirksomhed. Vil det give problemer i forhold til også at starte et I/S. Her tænker jeg også på regnskaber, selvangivelser eller andre ting man skal være opmærksom på.

Jeg håber, I vil komme nogle god svar!

Mvh Kasper

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 21:11

Hej Kasper

Hvis i ikke er kommet videre så vil jeg gerne komme med mine tanker.

Umiddelbart lyder et I/S som en god ide, hvis i ikke vil skyde en masse penge ind virksomheden.

Ved et I/S er der den store ulempe at i hæfter personligt.

Du er velkommen til at ringe(30863023) eller skrive til mig på Javed@fuerst.dk hvis du har brug for mere rådgivning.

Vi tilbyder en times gratis rådgivningsmøde, hvis det har interesse for jer.

Hilsen

Javed Aslam

Advokatfuldmægtig

FÜRST Advokatfirma

www.fuerst.dk

www.opretselskab.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 22:17

I kunne starte et SMBA (Selskab Med Begrænset Ansvar) ingen kapital nødvendig og ingen personlig hæftelse. Ejere skal dog være aktive i selskabet og stemmer per person og ikke som i APS med andele af kapital indskud. Læs mere på EogS eller www.omniacorp.com de gør det billigt og hurtigt og er reelle:)))))

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)