Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teleselskab - nysgerrig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har surfet lidt på nettet vedr. oprettelse af telefonselskaber (ikke fordi jeg går i de tanker men fordi min nysgerrighed trods alt er blevet vækket). Et par enkelte tråde herinde er dukket op i min søgen og jeg forstår at andre allerede har været langt i overvejelserne om at starte et teleselskab.

Mit spørgsmål er kort og godt, hvad er prisniveauet når man lejer sig ind på de konkurrerende selskabers netværk? sms, opkald, mms osv.

Nogen der ved det?

Best

Banditten

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 09:23

Hej Banditten

Mit bud er du tager fat i http://companymobile.dk/default.asp

Her har vi CoolTEL kørende som et MVNO på TDC's netværk

Med venlig hilsen

Mikkel Overgaard

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 198
Fra  5tel ApS Maxtel.dk ApS Skrevet kl. 00:04

Banditten:

Hej Amino'er

Jeg har surfet lidt på nettet vedr. oprettelse af telefonselskaber (ikke fordi jeg går i de tanker men fordi min nysgerrighed trods alt er blevet vækket). Et par enkelte tråde herinde er dukket op i min søgen og jeg forstår at andre allerede har været langt i overvejelserne om at starte et teleselskab.

Mit spørgsmål er kort og godt, hvad er prisniveauet når man lejer sig ind på de konkurrerende selskabers netværk? sms, opkald, mms osv.

Nogen der ved det?

Best

Banditten

Hej din bandit :-)

Der er virkelig stor forskel.
Hvis du går direkte til net-operatørerne, så er priserne nogenlunde ens. Det er vist mere eller mindre kun garantier og kampagner der udgør prisforskellen.

Men der er jo andre måder at starte teleselskab på.

F.eks. Companymobile.
Her mener jeg, hvis jeg husker rigtigt, at det koster lige omkring de 125.000.
Det er der CoolTel kører f.eks. Der er dog krav til hvor mange kunder du skal nå at oprette osv.

Så er der mobilevalue. Der svinger priserne afhængigt af hvor "branded" du vil være.

Og så er der os, Maxtel. Vi gør det lidt anderledes end de andre. Bl.a. står du som udgangspunkt selv for kundesupporten. Men prisen er under det halve :-)

Som du kan se, så er der rigtig mange muligheder, men et godt råd, husk at læse det med småt, ellers ender dine kunder hos happiimobil, unotel etc... hvilket er virkelig ærgeligt når man nu har kæmpet lidt for at køre sit eget brand...

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 00:36

Hej Matt

De ender vel alligevel hos dem du nævner, for det er vel næsten umuligt for et yt teleselskab at komme med konkurrence dygtige priser??? 

mvh Jimmi

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 07
Fra  5tel ApS Maxtel.dk ApS Skrevet kl. 00:39

Jimmi :

Hej Matt

De ender vel alligevel hos dem du nævner, for det er vel næsten umuligt for et yt teleselskab at komme med konkurrence dygtige priser??? 

mvh Jimmi

Hej Jimmi

Nej egentlig ikke. De fleste tilbyder jo de samme pakker som de tilbyder i egne brands. Problemet er nok nærmere den volumen der skal til. Derfor er det netop en god idé at starte op med et semi-brand. Det er p..... billigt og så kan man bygge sin forretning op i et "normalt" tempo...
Man bliver sgu så stresset af det andet. ha ha...

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 11:52

Hej alle,

Tak for svar.

Nu var det jo bare en pudsig tanke som jeg fik den anden dag, det kender I sikkert alle sammen (-:

Derfor vil jeg ikke på nuværende tidspunkt belemre udbydere med spørgsmål. Måske senere. Nu går jeg lige i tænkeboks.

Men har I en ide om hvorvidt vi snakker 1 øre/sms eller 20 øre/sms henholdsvis for opkald/min.?

/Banditten

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:07
søg på "pris sip mvno" i google
Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 07
Fra  5tel ApS Maxtel.dk ApS Skrevet kl. 18:12

Banditten:

Hej alle,

Tak for svar.

Nu var det jo bare en pudsig tanke som jeg fik den anden dag, det kender I sikkert alle sammen (-:

Derfor vil jeg ikke på nuværende tidspunkt belemre udbydere med spørgsmål. Måske senere. Nu går jeg lige i tænkeboks.

Men har I en ide om hvorvidt vi snakker 1 øre/sms eller 20 øre/sms henholdsvis for opkald/min.?

/Banditten

Hej din bandit...

Det er der mange der har. Drømte selv altid om det da jeg var mindre og der er kun een vej hvis man drømmer om det. Find på et koncept, det er absolut nødvendigt ellers blir du bare en fisk i vandet som så mange andre.

Mange eksisterende virksomheder har en idé om at fordi de har en eksisterende kundekreds, at så vil de få succes, men man bliver simpelthen nødt til at "kunne noget".

Du skal ikke regne med 1 øre per sms :-) men bestemt heller ikke 20 øre. Forvent noget midt i mellem.

Se første ting du skal tage stilling til..  privat eller erhverv?
Privat er nemmere at få kunder på, men erhverv er mere stabilt, medmindre du selvfølgelig kan finansere endnu en "onfone"

Hvis du vil starte til privat, så er mvno-systems et godt sted at kigge. Hvis du altså vil slippe for høje bankgarantier mv...

Hvis du vil starte til erhverv, så kig på Maxtel.dk så skal vi hjælpe dig videre.
Ja vi kan faktisk også hjælpe dig med privatdelen også, dog vil det blive igennem mobilevalue, men de er også p.....  gode.

Hilsen Matt

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 07
Fra  5tel ApS Maxtel.dk ApS Skrevet kl. 18:16

Vupti, der fik jeg skrevet dobbelt..  bummelum og hurra for dobbeltklik :-=

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 16:37

Ja sådan kan det jo gå (-:

Det kunne da godt være man skulle starte et nyt Onphone, men er ideen ikke efterhånden afprøvet?

Nej, jeg har rigeligt med jern i ilden og regner med at starte et nyt finansieringsselskab (finansiering af andres virksomheder samt alm. udlån til private) op inden for de næste 6 måneder. Hvad der skal ske herefter må jeg lige overveje.

Igen, tak for svar!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)