Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samsung galaxy SII til 2 brugt til 2000

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

maieunmee:
Mht kvittering var det mere i forhold til telefonens værdi i forhold til min forsikring, da jeg er ved at lave forsikring for alle mine elektronik varer.. :D

Så nu fungere opladerstikker perfekt?.

Ja kvitteringen lyder på telefonens værdi og opladerstikket fungerer perfekt nu.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:15

igang:
Som udgangspunkt tror jeg på det bedste i andre mennesker. Så jeg vælger at gå ud fra at trådstarter tager for givet, at vi ved at der er 24 måneders reklamationsret..

Med udgangspunkt i dette citat vil jeg sige tak og påstå at jeg bestemt ikke havde tænk mig at snyde nogen men at jeg nok ikke har sat mig ind i lovgivningen.

Jeg tænkte som udgangspunkt at det var en brugt vare hvor den normale garanti var udløbet at jeg jo stiller kunden bedre ved at give en garanti om at tage retur indenfor 3 måneder. Dette i modsætningen til f.eks den blå avis hvor jeg slet ikke troede at man ved køb havde så meget at komme efter medmindre produktet ikke virkede med det samme.

Det er jo brugte varer så hvad når private handler med hinanden er der så også 24 måneders reklamationsret?

Og ja som der bliver skrevet har de fleste nok lidt svært ved at kende forskel på reklamationsret og garanti.

f.eks har jeg hørt det defineret som at man indenfor det første år via garantien kan få sit produkt ombyttet men at det derefter påhviler kunden at bevise at produktet har været fejlbehæftiget fra starten...hvordan det end kan lade sig gøre!

Men hvad gælder så lige her

Jeg tænker at garantien på 3 måneder betyder at hvad der end går i stykker i telefonen med mindre den er tabt eller lignende så tilbyder jeg at tage den tilbage.

Betyder den 24 måneders reklamationsret at hvis f.eks vibratoren går i stykker efter 23 måneder så har kunden ret til at komme og få pengene retur? og ville det også gælde hvis den var solgt privat fra hr. jensen til hr. olsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:16

Casper Hansen:
Er det ægte vare?
Eller kopi 

Ægte naturligvis

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:04

Hej Morten, 

Jeg vil gerne reservere den ene af telefonerne, men har ikke penge til den før mine skattepenge kommer på kontoen :) 

Håber at du stoler på at jeg nok skal stå ved min reservering.

Mvh Mai  

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:29

maieunmee:
eg vil gerne reservere den ene af telefonerne, men har ikke penge til den før mine skattepenge kommer på kontoen :) 

Håber at du stoler på at jeg nok skal stå ved min reservering.

Hvorlænge taler vi om?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten B:
Det er jo brugte varer så hvad når private handler med hinanden er der så også 24 måneders reklamationsret?

Nej det er der ikke. Men nu sælger du jo som virksomhed, så derfor er det i virkeligheden irrelevant hvordan køb mellem private er skruet sammen.

Når du sælger som virksomhed, skal du altid yde de lovpligtige 24 måneders reklamationsret. Også selvom varen er brugt. Det er blandt andet én af (mange) grunde til, at vi ikke kunne drømme om at sælge brugte telefoner. Det er simpelthen en usikker forretning.

At du så vælger at yde garanti med fuld returret i de første 3 måneder, er bare en ekstra bonus for kunden. Men den erstatter naturligvis ikke reklamationsretten.

Og forbrugeren er meget beskyttet i disse sager.

Der er lidt mere brugbar info her

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:29

igang:
Nej det er der ikke. Men nu sælger du jo som virksomhed, så derfor er det i virkeligheden irrelevant hvordan køb mellem private er skruet sammen.

Jeg kunne vel vælge at sælge privat gennem den blå avis tænker jeg.

Angående garantien tænker jeg at det vel så er irrelevant at udbyde den ekstra 3 måneders garanti for jeg kan egentlig ikke se hvad det er jeg kan tilbyde ekstra heri som ikke allerede er omfattet af reklamationsretten. Da jeg p.t. ikke er i stand til overhovedet at reparere telefoner selv ville jeg ved en fejl bare tage telefonen retur og jeg kan så sælge de defekte et andet sted. Det ville selvfølgelig betyde tab og der skulle helst ikke komme for meget retur.

Følgende har jeg læst på en anden side om reklamationsret

"Til gengæld skal fejl og mangler ved en brugt genstand bedømmes efter en anden skala end fejl og mangler ved en ny genstand. Her bliver udgangspunktet, hvad køberen med rimelighed kan forvente af den brugte genstand på baggrund af varens alder og den pris, der er betalt for den."

Der står også på den side du henviser til at man f.eks ved et køb af brugt bil ikke nødvendigvis kan vide om varmen i sædet virker og at det ikke med rimelighed kan forventes.

Desuden tales der om at visse ting falder uden for reklamationsretten hvis det slet ikke er forventeligt at de skal kunne holde i 2 år.

Derfor kan ting som almindeligt brug af et batteri eller af en vibrator går død måske heller ikke forventes erstattet.

Jeg tænker at jeg vel kan henvende mig til forbrugerstyrelsen og få at vide præcis hvordan reklamationsretten på brugte mobiler kan tolkes, men det kan da godt være at det i virkeligheden er dumt at gå for meget ind på det marked.

Men tak for svar

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:47

Vi taler om indtil jeg får mine feriepenge eller skattepenge tilbage, omkring 3 uger, vil jeg regne med maks.. (:

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:12

jer er lidt ked af at reservere dem da jeg jo også har penge ude at "svømme" som jeg gerne vil have hjem men vi får jo løbende telefoner ind og det er da også muligt at jeg stadig har omtalte telefoner om 3 uger:) så kom ind forbi på det tidspunkt eller tjeck hjemmesiden hvor telefoner bliver slået op.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:07
Er den solgt ellers er jeg klar :)
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)