Ja kvitteringen lyder på telefonens værdi og opladerstikket fungerer perfekt nu. |
igang:Som udgangspunkt tror jeg på det bedste i andre mennesker. Så jeg vælger at gå ud fra at trådstarter tager for givet, at vi ved at der er 24 måneders reklamationsret..
Med udgangspunkt i dette citat vil jeg sige tak og påstå at jeg bestemt ikke havde tænk mig at snyde nogen men at jeg nok ikke har sat mig ind i lovgivningen.
Jeg tænkte som udgangspunkt at det var en brugt vare hvor den normale garanti var udløbet at jeg jo stiller kunden bedre ved at give en garanti om at tage retur indenfor 3 måneder. Dette i modsætningen til f.eks den blå avis hvor jeg slet ikke troede at man ved køb havde så meget at komme efter medmindre produktet ikke virkede med det samme.
Det er jo brugte varer så hvad når private handler med hinanden er der så også 24 måneders reklamationsret?
Og ja som der bliver skrevet har de fleste nok lidt svært ved at kende forskel på reklamationsret og garanti.
f.eks har jeg hørt det defineret som at man indenfor det første år via garantien kan få sit produkt ombyttet men at det derefter påhviler kunden at bevise at produktet har været fejlbehæftiget fra starten...hvordan det end kan lade sig gøre!
Men hvad gælder så lige her
Jeg tænker at garantien på 3 måneder betyder at hvad der end går i stykker i telefonen med mindre den er tabt eller lignende så tilbyder jeg at tage den tilbage.
Betyder den 24 måneders reklamationsret at hvis f.eks vibratoren går i stykker efter 23 måneder så har kunden ret til at komme og få pengene retur? og ville det også gælde hvis den var solgt privat fra hr. jensen til hr. olsen