Jeg besluttet mig for at sælge mine 2 elskede butikker. Den ene er en online shop og den anden en fysisk butik.
I den forbindelse skal jeg bruge en overdragelses kontrakt. Hvem kan gøre det (en advokat selvfølgelig, men hvem...?)? Hvad koster det ca.? Er der ting jeg skal være ekstra opmærksom på ved salg af henholdsvis den ene eller anden form for butik?
Jeg besluttet mig for at sælge mine 2 elskede butikker. Den ene er en online shop og den anden en fysisk butik.
I den forbindelse skal jeg bruge en overdragelses kontrakt.
Hej Charlotte. Det er vigtigt med en korrekt kontrakt. men husk at selve forhandlingen om at opnå den bedst mulige pris er lige så vigtig. Good luck med det.
Jeg vil sige det kommer an på hvor rutineret du er med den slags, hvem din køber er, hvor kompleks transaktionen er og hvor store værdier, der er involveret.
Problemet er lidt, at når man ikke har prøvet det før, ved man ikke, hvor udfordringerne kan ligge. Man kan tage risikoen, og ofte vil det gå helt fint, særligt hvis man har en god dialog med køber/sælger. Men så er der selvfølgelig også de andre situationer hvor det går galt, og de opstår fra tid til anden.
Når det er sagt, er der også bare situationer, hvor det ville være overkill at investere i en advokat. Du kan også vælge en model, hvor du kører processen selv, og så får en advokat til at gennemså dokumenterne til sidst og rådgive dig dér.