Hm, jeg synes det har været oppe og vende før og det var et eller andet med at folk ville til enhver tid vælge en mindre rabatkode, så længe at de slap for at betale, selvom at besparelsen ved at betale ville være større.
Det giver ikke så meget mening, men sådan er folk. Desuden skal du også regne med at dem der faktisk giver dig de rabatkuponer (firmaerne selv) måske ikke er superglade for at du sælger dem, nogle er måske okay med det, men jeg tror man skal passe på.
Jeg ville ikke opgive ideen, men du skal virkelig tænke dig om og gøre det ordentligt.
Og hvad ville forhindre mig i at sige til dig, at lige præcis min unikke kode ikke fungerede (selvom den gjorde) og jeg derfor ville hæve handlen med dig?
Svindlere kan og skal man ikke tage højde for. De skal ikke forhindre mig i at tænke konceptet færdigt og forsøge det. jeg vil dog kunne se, om koden efterfølgende er blevet brugt eller ej.
Desuden skal du også regne med at dem der faktisk giver dig de rabatkuponer (firmaerne selv) måske ikke er superglade for at du sælger dem, nogle er måske okay med det, men jeg tror man skal passe på.
Der bliver ikke udstedt en eneste rabatkode uden samarbejde og samtykke med udstederne.
Dette er scenariet: Jeg tilmelder mig nyhedsbrevet fra Michaels Rabatkodeservice (ikke det endelige navn) og ser i et nyhedsbrev, at jeg kan købe en kode til butikblabla.dk, hvor jeg kan købe dims 1 med rabat. Nu har jeg altid ønsket mig dims 1, og hvis jeg køber rabatkoden, kan jeg få den til en acceptabel pris. Jeg køber rabatkoden og benytter den på butikblabla.dk. End of story! Er det vanskeligt? Jeg synes det ikke, men nu har jeg også selv udtænkt det...
De skal ikke forhindre mig i at tænke konceptet færdigt
Det sagde jeg heller ikke
Fokus:
jeg vil dog kunne se, om koden efterfølgende er blevet brugt eller ej.
Det vil jeg synes er vigtigt, men du skal også tage højde for at en handel med rabatkode kan blive annulleret, sælger ikke er i stand til at levere etc. Altså en "ikke-fuldbyrdet" handel mellem de to andre parter.
Og hvad hvis købet fortryder sit køb med rabatkoden, så skal han jo også have pengene retur for koden? Hvis du fraskriver dig den mulighed, så har du da ikke mig som kunde
enig. én ting er at man selv syns det er skide smart, men jeg ville personligt ikke bruge det. man bliver præsenteret for 1000 tilbud når man bevæger sig på nettet, så hvorfor skulle brugere gide sådan noget når man skal have dankortet frem 2 gange?
som nævnt ville du miste impulskøberne, og nok også dem som sjældent handler på nettet, og finder det irriterende med alle de købsprocesser.
desuden skal de firmaer du repræsentere have en rabatkode ordning, hvilket det er langt fra alle der har.
De skal ikke forhindre mig i at tænke konceptet færdigt
Det sagde jeg heller ikke
Fokus:
jeg vil dog kunne se, om koden efterfølgende er blevet brugt eller ej.
Det vil jeg synes er vigtigt, men du skal også tage højde for at en handel med rabatkode kan blive annulleret, sælger ikke er i stand til at levere etc. Altså en "ikke-fuldbyrdet" handel mellem de to andre parter.
Og hvad hvis købet fortryder sit køb med rabatkoden, så skal han jo også have pengene retur for koden? Hvis du fraskriver dig den mulighed, så har du da ikke mig som kunde
Jeg forstår, hvad du siger og vil tage det med i mine overvejelser. Tak for dine input.
enig. én ting er at man selv syns det er skide smart, men jeg ville personligt ikke bruge det. man bliver præsenteret for 1000 tilbud når man bevæger sig på nettet, så hvorfor skulle brugere gide sådan noget når man skal have dankortet frem 2 gange?
som nævnt ville du miste impulskøberne, og nok også dem som sjældent handler på nettet, og finder det irriterende med alle de købsprocesser.
desuden skal de firmaer du repræsentere have en rabatkode ordning, hvilket det er langt fra alle der har.
Jeg takker også dig for dine input. Hvis folk først begynder at bruge det, tror jeg på, at de bliver ved uanset om dankortet skal op 2 gange eller ej.
Man kunne måske også forestille sig en abonnementsordning, hvor man havde den samme rabatkode uanset hvilken butik, man handler i, men det hører nok en anden debattråd til...
Hvis folk først begynder at bruge det, tror jeg på, at de bliver ved uanset om dankortet skal op 2 gange eller ej.
Måske eller måske ikke (jeg tror mest på ikke)
Prøv at oprette en afstemning her på Amino og få en 20-30 meninger ind - så kan du jo se om der skal arbejdes videre med konceptet
Det kan jo være nok så smart skruet sammen, hvis ikke folk vil bruge det - af forskellige årsager, som kan være svære at gennemskue, men vi er ude i noget købspsykologi, som jeg ikke skal kloge mig på.
Prøv at oprette en afstemning her på Amino og få en 20-30 meninger ind - så kan du jo se om der skal arbejdes videre med konceptet
Det er en god idé, som jeg faktisk allerede har gjort. Det viste sig, at mange faktisk gerne ville betale for en rabatkode, men prisen var ikke en del af undersøgelsen. jeg vil tage spørgsmålet med i Varde og Esbjergs gader en dag, der er tid og høre folks generelle meninger om det.