Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg er ordblind og derfor kan der være en række formuleringfejl, hvilket desværre gør at jeg ikke kan give garanti for korrekte sætninger og vil bede jer om at skrive, hvis jeg skal omformulere noget, hvis det fremkommer uforståeligt. Jeg har oprettet en amino bruger i håb om at kunne blive selvstændig, jeg skal snart efter jeg har afsluttet 3.g på HTX på højskole og et ophold er ikke gratis, selvom ideen bag firmaet er at tjene penge til fritid brug ved opholdet. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte eller slutte med at skrive omkring projektet, så jeg starter fra en ende af. Jeg vil sammen med en ven fra England og en fra Letland startede et firma op som skal sælge såkaldte 'gameservers' som er målrettede mod udenlandske bruger, hvis vi snakker geografisk set, er det hovedsageligt England/Frankrig/Tyskland som vi tror vil være vores målgruppe. En af mine venner har erfaring fra branchen før, men måtte lukke pga. hans ven som stod for pengene måtte stoppe af hensyn til hans skolegang, derfor skal han stå for alt det tekniske, mens vennen fra Letland skal stå for design af hjemmeside og så mig som skal stå for betaling. Vi har beregnet at omkostningerne pr. måned vil ligge et sted mellem 800-1200 kr om måned og vi kan forvente overskud efter en periode på en til tre måneder, alt efter hvor suscesfulde vi er med at skaffe kunder. Til den mere økonomisk side har vi valgt at gøre således ingen får løn før de penge som er skudt i det bliver betalt tilbage (til mig) og derefter at hver måned vil udgifter blive dækket først og en smule vil blive dækket til 'skjulte omkostninger'. Derefter vil det resterende overskud blevet delt i tre. Al skriftlig henvendelse vil blive gjort af mine venner (delvis fordi min sprog evner ikke just er de bedste) Dog har jeg en række spørgsmål. * Hvor skal man starte? Er det bare fyre op under futtoget? * Siden det er seriøst, så vil jeg vel blive erhvervsdrivende og skal skrive overskud på min selvangivelse? * Ville det være mere profit i at starte det op i et andet land? Jeg mener at skulle betale 25% af overskuddet er pænt øv og ikke ligefrem noget jeg synes godt om. * Alle historier ender ikke lykkeligt og det er bestemt ikke fordi jeg anser det for at ske, men lad os nu sige at økonomien eller interessen falder, hvordan skal man håndterer det for kunderne, hvis de nu har hostet 3-12 måneder? - Det sidste jeg vil med et firma er at skulle gøre folk sure, forstå mig ret, hvis man vil ud pga. enten økonomien eller interessen, hvordan .. ehm griber man det an?
//Jack |
Opstart af hosting firma- Danmark/Udlandet?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)