Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan mon hjælpe med min hjemmeside (Joomla)?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har en hjemmeside: www.achelp.org, som jeg har brug for hjælp til.

Jeg kan normalt selv lave indlæg, men nu er der gået noget galt, og jeg kan ikke lave nye indlæg, eller rette i eksisterende. Er der mon nogen som kan (og vil) hjælpe mig?

Jeg kunne også rigtig godt tænke mig, at det var muligt at vise siden på engelsk (eller dele af den), så hvis nogen skulle have lyst til at lave denne funktion, ville det være en guld-værd-bonus.

Jeg fundraiser til et børnehjem i Sydafrika, og det er ganske frivilligt, så jeg betaler i god karma :o)

Stor hilsen Anja

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anja

Hvilken browser arbejder du i?

retter og skriver du nye indlæg fra frontend eller backend?

Jeg kan se du bruger joomla 1.5 dvs. du skal bruge komponenten joomfish for effektiv oversættelse af sitet, da muligheden først er integreret i Joomla ved efterfølgende versioner (1.6-1.7) 

Fra København
Tilmeldt 11. Jan 11
Skrevet kl. 10:25

Hej Kenneth

Tak for snapt svar! Hmm....Jeg arbejder vist typisk i Internet Explorer.

Jeg ved ikke om det er front eller back, jeg har overhovedet ikke forstand på det, er bare blevet instrueret i at lave nye indlæg. Derfor kan jeg heller ikke hente joomfish.

Hilsen Anja

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47

Der er en stor mulighed for at løsningen på dine problemer står i linjerne af dit svar, nemlig Internet Explorer.

Du kan være heldig at Joomla ikke klager over du bruger Explorer, men oftest giver den flere problemer end løsninger. 

Firefox er browseren du vil bruge til Joomla administration. Prøv at installere den http://www.mozilla.org/da/firefox/fx/

(hvis du ikke allerede har den)

og prøv så at gennemfør dine ændringer i artiklerne med denne browser.

Du kan sende mig dine administrations info på min mail info@zooweb.dk så vil jeg gerne kigge på dit oversættelses ønske

Fra København
Tilmeldt 11. Jan 11
Skrevet kl. 11:08

Tusind tak Kenneth, jeg prøver lige at se om Mozilla løser problemet.

Tak tak!

Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Fra  renfryd Skrevet kl. 20:07

Hej Kenneth

Så lige dit svar og kunne godt bruge din hjælp med et lignende problem: Hvad, hvis man har en hjemmeside og webshop i Joomla/Virtue Mart og det hele har fungeret, men lige pludselig vil den ikke vises korrekt i Internet Explorer? Den ser normal ud i adminmodul og andre browsere(Goggle+ og Firefox), men ligner l... i I.E. Er det samme problem og mere vigtigt hvad gør man for at rette det? Webshoppen er lige startet den 14. februar og fungerede i ca. 2-3 dage før problemet opstod. En har sagt at det er en opdatering fra I.E? Hvad mener du?

Hilsen Kirsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Det kan det nemt være Kirsten.

Prøv at sende mig linket til siden, så jeg kan se forskellen i browserne

Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Fra  renfryd Skrevet kl. 21:57

Okay, det lyder da super.. siden hedder www.renfryd.dk

På forhånd tak for din hjælpsomhed.

Kirsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Hej Kirsten

Det er helt sikkert et IE problem, ikke et Joomla eller virtuemart problem.

Det ser ud som om IE nægter at læse dit templates center positioner og smider det hele til venstre, for derefter kun at rette sig efter pixel værdierne. 

Du kan eventuelt teste det med et andet template. F.eks. en af dem som kommer som standard med Joomla, blot for at se effekten.

Min umiddelbare vurdering er templates CSS og HTML kodning rammer nogle skarpe kanter hos IE som den fortolker anderledes end de andre browsere. Det er givetvis et kendt problem og dem der skriver CSS sheets som vi andre skriver indkøbslister kender helt sikkert faldgruberne og andre værdier de kan putte ind for at omgå disse problemer.

Prøv med et andet template og se hvad den så gør. Du kan være heldig det blot er et template problem. Så skal du blot finde et (eller få lavet et) som har IE undtagelserne med i sin CSS.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)