Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside - strategi

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, tak for et godt indlæg - og nogle gode links til nogle interessante bøger. Alt det du skriver om, har jeg faktisk tænkt på, hvilket bekræfter mig i at det er den rigtige vej jeg arbejder ud af. Personas er en af de ting jeg har tænkt mig at bruge god tid på. Er ved nu at lave market research til de sidste to personas (Der er fire i alt)

Mit mål er at få folk interesseret i kurset. Derfor har jeg en god idé om hvordan jeg vil gribe det an. Modellen er måske lidt slidt, men AIDA modellen tror jeg er ganske anvendelig. For den første er den dejlig simpel, hvilket tiltaler mig godt, da der umiddelbart kun er tre kurser at sælge.

Jeg er dog bange for at det også kan blive FOR simpelt, forstået på den måde at der er for lidt guf for Google og de andre robotter til at ranke siden godt.

Når jeg tænker hvordan siden skal se ud, er det noget ligesom disse:

1

2

3

4

5

6

Dvs. siden skal være simpel, det skal være let at finde kontakt informationer samt sidens opbygning skal følge hvad jeg ville kalde det "gængse" design. Brugeren/Kunden skal mødes af et stort indbydende billede med noget tekst der fungere som "call to action" (Det kunne være: Super kursus bla. bla. bla., Klik her for at se afholdelses datoer!) Ideen er at have en del forskellige billeder at roterer rundt med sådan der kan foretages noget A/B/C testning.

Lyder det helt af vejen - og kan det betale sig rent tidsmæssigt/SEO mæssigt/design mæssigt, at købe en færdig template og så få den fintunet af webdesigneren, eller er det bedste resultat at få ham til at kode fra "scratch".

Mvh.

Ps. Jeg sidder ikke i Brasilien, det var mere tænkt som et eksempel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 22:39

Ja, du har ret, man kan godt presse en marktingsmodel ned over det.

3 kurser - så ville jeg nok gå 'no nonsense'-vejen. ikke så meget crap - this is what you get(kan jo godt være store lækre A+I+D-billeder;)), this is how you get it.

Det kan give issues i forhold til SEO, men måske ville et one-page-design være godt til formålet.Alt afhængig af indholdsmængden selvfølgelig.

Og nu kan det være at jeg får en flok seo-drenge på nakken, men jeg ville sige; skru ned for seo-optimeringen af teksten. Der er ikke noget værre og mere kedeligt end at læse en tekst der er fyldt til bristepunktet med keywords og produktnavne. Så hellere bruge pengene på at markedsføre lidt ekstra ved siden af.

Men det er min holdning....

Jeg ved ikke om der er så meget vundet i at bruge et færdigt theme. Personlig ville jeg hade at skulle designe/kode videre på et færdigt $5-theme.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 01:18

Du har selvfølgelig ret i at det ville være træls at skulle kode et halv-ufærdigt produkt færdigt, MEN eftersom siderne koster i omegnen af 60$, går jeg et eller andet sted ud fra at den er "færdig kodet" (Så meget som det nu er muligt)

Udover har du selvfølgelig ret i at man skal passe på med at presse en firkantet SEO klods ned over noget bare for SEO'ens skyld. Vi har planer om at bruge facebook til at annoncere på, hvorfor det er vigtigt at hjemmesiden serverer lige det som annoncerne tilbyder, uden noget unødvendigt klikkeri.

Jeg har prøvet at google one-page design, men er lidt bange for det bliver FOR simpelt.

Jeg tænker

- Forside

- Hvad tilbyder vi?
  - Kursus 1
  - Kursus 2
  - Kursus 3

Kontakt side

Om os
 - Om ejeren (Kurset er bygget op omkring ejerens "brand")
 - Om firmaet
 - Om landet/lokationen

Derudover skal der være to social media knapper iform af en til Facebook gruppen samt en til tripadvisor.

Derudover skal jeg have lavet noget market research på hvad folk vægter når de vælger kursus, for på den måde at fremhæve de ting.

Mvh.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 02:06

Jeg har forresten fundet nogle ganske brugbare dias shows jeg vil dele med jer:

1

2

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)