Hej, Jeg sidder pt. i den situation at jeg skal stå for redesign af en hjemmeside der på ingen måde lever op til kravene om en hjemmeside anno 2012. Det er en lille virksomhed, placeret i udlandet hvorfor ejeren har besluttet at anvende "lokale" virksomheder til selve programmeringen af hjemmesiden. Før de kan begynde at programmere skal de jo helst vide hvad de skal lave, og det er her jeg kommer i tvivl. Jeg har en god idé om hvordan hjemmesiden skal se ud, og hvorfor den skal se sådan ud. Hvad der skal være på hjemmesiden har jeg ligeledes en god idé om. Nu kommer mit store problem; - Hvilken strategi skal bruges til redesign af hjemmeside? Jeg har et mål at arbejde efter, jeg har hvordan "jeg" gerne vil have det til at se ud, men hvad med alt det midt imellem, hvordan griber jeg det an. Det skal siges jeg er marketing-mand, hvilket gør at jeg højest sandsynligt vil gribe det anderledes an end en del Amino'er. :-) Jeg tænker b. la. at jeg skal have en fotograf til at tage billederne, en SEO mand til at optimere SEO'en, en tekst forfatter til at skrive teksterne til hjemmesiden osv. Webdesignerne skal sådan set bare lave "rammen". OG nej, søger på nuværende tidspunkt ingen Amino'er til projektet :-) Jeg har googlet frem og tilbage, og lidt til, men kan ikke rigtigt finde noget brugbart - synes jeg. Håber nogen derude kan hjælpe, god weekend! |
1. Få på plads hvordan du vil have den skal se ud.
2. Find en god SEO person, der er flere på Amino og få dem med fra starten.
3. Få lavet designet.
4. Få ordnet billederne.
5. Få teksten ordnet, gerne af en der kan skrive gode tekster til brugeren men som også har en smule SEO optimering.
6. Læg det nye site op når alle links peger det rigtige sted hen og brugervenligheden er i top.