Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I for at stoppe alle de ideer der kommer til jer?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Jonas Emil Hansen:

Skriv dem ned på et papir - og brænd papiret hver måned, hvis du ikke har gjort mere ved det.

Gode ideer er spild af tid, hvis de ikke bliver ført ud i livet :-) Har man for mange ideer, så "beskytter" man sig for let bagved dem og bruger det som undskyldning for, at man ikke får udrettet noget.

Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer. 

Elendigt råd, selvom idéen med det er godt nok. Nu har jeg omkring 50 idéer skrevet ned - nogle bedre end andre, men jeg ved at jeg ikke kan få nogle af dem udført før om 1 års tid, da jeg har nogle andre idéer som jeg arbejder på lige nu. At droppe sine idéer, fordi man ikke kan få dem udført med det samme, eller inden for en måned er fjollet.

Gode idéer er ganske rigtigt spild af tid hvis ikke de bliver ført ud i livet, men hvem siger at der skal være en øvre grænse for hvor lang tid man kan "tillade" sig at lagre sine idéer?

.... Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer.

Enhver rejse starter med et første skridt - at udskyde noget et år er bare en dårlig undskyldning i min optik. Du kommer meget længere, hvis du blot bruger en time på din ide om dagen.

Jeg har aldrig påstået, at man skulle følge mit eksempel. Tror bare 99% af alle idemagere begrænser sig selv mere, fordi de har utallige ideer liggende. Hvis ideen er god nok til at beholde, så er den nok god nok til at arbejde på i dag. 

Du misfortolker vist hvad et personligt angreb er, for jeg tager det skam ikke personligt - jeg mener bare at rådet er elendigt. At udskyde noget i et år er en dårlig undskyldning? Det må være en joke! Hvad hvis man får en idé, og man ikke har den fornødne kapital på nuværende tidspunkt, men ved at man om et års tid for en pose penge, så det kan lade sig gøre? Bør man så også brænde idéen?

Nu ved jeg ikke hvilken iværksætter du er, men hvis du er som mig, så bruger du 10-14 timer om dagen på dit projekt, og ikke 9-13 timer + 1 time på et andet projekt, eller i det her tilfælde 5+ timer på mine mange andre idéer.

Dit synspunkt, og din synsvinkel i det her tilfælde, er forsnævret - det er ej heller personligt. At fortælle mig, at jeg bør arbejde mindre på et projekt, for at arbejde på et andet, og derved have en masse bolde i luften på én gang er bare fjollet, og useriøst.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 15:31

Sortere og printere de bedste fra :)

Så går jeg i tænkeboks om hvilke jeg kan satse på og nogle går og nogle gør ikke :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:03

Jonas Emil Hansen:

Jonas Emil Hansen:

Skriv dem ned på et papir - og brænd papiret hver måned, hvis du ikke har gjort mere ved det.

Gode ideer er spild af tid, hvis de ikke bliver ført ud i livet :-) Har man for mange ideer, så "beskytter" man sig for let bagved dem og bruger det som undskyldning for, at man ikke får udrettet noget.

Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer. 

Elendigt råd, selvom idéen med det er godt nok. Nu har jeg omkring 50 idéer skrevet ned - nogle bedre end andre, men jeg ved at jeg ikke kan få nogle af dem udført før om 1 års tid, da jeg har nogle andre idéer som jeg arbejder på lige nu. At droppe sine idéer, fordi man ikke kan få dem udført med det samme, eller inden for en måned er fjollet.

Gode idéer er ganske rigtigt spild af tid hvis ikke de bliver ført ud i livet, men hvem siger at der skal være en øvre grænse for hvor lang tid man kan "tillade" sig at lagre sine idéer?

.... Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer.

Enhver rejse starter med et første skridt - at udskyde noget et år er bare en dårlig undskyldning i min optik. Du kommer meget længere, hvis du blot bruger en time på din ide om dagen.

Jeg har aldrig påstået, at man skulle følge mit eksempel. Tror bare 99% af alle idemagere begrænser sig selv mere, fordi de har utallige ideer liggende. Hvis ideen er god nok til at beholde, så er den nok god nok til at arbejde på i dag. 

Du misfortolker vist hvad et personligt angreb er, for jeg tager det skam ikke personligt - jeg mener bare at rådet er elendigt. At udskyde noget i et år er en dårlig undskyldning? Det må være en joke! Hvad hvis man får en idé, og man ikke har den fornødne kapital på nuværende tidspunkt, men ved at man om et års tid for en pose penge, så det kan lade sig gøre? Bør man så også brænde idéen?

Nu ved jeg ikke hvilken iværksætter du er, men hvis du er som mig, så bruger du 10-14 timer om dagen på dit projekt, og ikke 9-13 timer + 1 time på et andet projekt, eller i det her tilfælde 5+ timer på mine mange andre idéer.

Dit synspunkt, og din synsvinkel i det her tilfælde, er forsnævret - det er ej heller personligt. At fortælle mig, at jeg bør arbejde mindre på et projekt, for at arbejde på et andet, og derved have en masse bolde i luften på én gang er bare fjollet, og useriøst.

Venligst bemærk at den linje var citat fra min oprindelige besked til trådstarter, hvorfor den var anført i kursiv.

Du er simpelthen nødt til at læse, hvad jeg skriver - Hvis du intet gør ved din ide i et år, så spilder du din egen tid. Penge er blot et parameter, der er afgørende for en success.

Tjaeh.. Når alt kommer til alt, så kan man jo kigge indad og vurdere, hvor mange af ens projekter man har fået søsat :-)  Hvis din metode virker for dig, så hatten af for det - min erfaring er bare anerledes. Jeg har primært kendskab til unge iværksættere (læs: "firma jomfruer"). Det er langt vigtigere, at kaste sig udover klippen og komme igang, istedet for at valse rundt om den varme grød - vente på det rette øjeblik.

Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:20

Hold da op der kom mange svar! Yes - Mange tak.

Ja jeg har tænk lidt over alt det I har skrevet og tror også jeg fremover må skrive ideerne ned og have dem til at trække op af hatten hvis jeg nu skulle løbe tør for arbejde..Stick out tongue Ja og så vil jeg gøre de sider jeg er i fuld gang med MEGET bedre og gå mere i dybten (da jeg synes det jeg har fat i er godt) uden at starte noget nyt HELE tiden.

MEN ideen om spillet, er sammen med et hold venner så ikke noget jeg skal sidde med alene. Den ene er kendt fra TV så det kunne vi "udnytte" og derved nemmere komme i medierne med det. Så denne ide går ikke helt i glemmebogen, vi er da 4 som synes det kunne blive et godt spil... Wink

Men tak for jeres svar, dejligt I vil hjælpe!

Bedste hilsner Camilla

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 22:25

Du skal ikke føle di ensom med de idéer ..
De vrimle inde i min hjerne hele tiden ..

og jeg synes det er den smarteste idé.. 

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)