Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I for at stoppe alle de ideer der kommer til jer?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

fligflag:

CamillaB78:

Ja jeg får HELE tiden ideer til hvordan man kan gøre div. ting, og hvordan man kunne udvikle det.

Problemet er bare jeg jo ikke kan have gang i alle de projekter!? Og også øknomisk kan vi jo hellere ikke have gang i alle de ideer jeg får.

Hej Camilla

En generel fejl er at iværksættere/idemagere tror de skal køre processen videre selv. Det skal de ikke nødvendigvis. Fra ide til realiseret projekt er vejen lang. Mange af de mest succesfulde virksomheder bruger folk, hvor de er bedst. 

Det er rigtigt godt at have folk, der får mange kreative indfald. Det er endnu bedre at teame dem op med nogle, der er handlekraftige nok, til at realisere dem. Hvis det går godt, kommer der et tidspunkt, hvor der kræves noget mere struktur, for at kunne holde fokus og vækste. Og endelig kræver det nogle personer, der fungerer som den sociale lim, nu der begynder at være flere personer i organisationen.

Ovenstående er grov simplificering af 4 grundtyper (Idemager - Entreprenør - Strukturtænker - Sociale knytter).

Den korte version: Prøv at finde nogen, der har nogen af de grundegenskaber ovenfor, du ikke selv besidder.

Kunsten er ikke at få ideer. En del af kunsten er at få realiseret dem. Og magien er, når og hvis de lykkes.

God jagt Smile 

Lidt i forlængelse, så kan alting vendes og drejes - mine erfaringer er, at enten har man penge eller også har man tid.

De to faktorer kan man opveje mod hinanden. Hvis man tid, så kan man lave tingene selv eller lære dem. Har man penge, så kan man købe sig til de nødvendige kompetencer.

Jeg har efterhånden lært, at det langt oftest bedre kan betale sig, at man køber sig til kompetencerne. Der er intet mere dræbende end at skulle lære php, photoshop og sætte sig ind i betalingssystemer, hvis det man i virkeligheden bare vil er, at lave en lille internetbutik. - Det øger givetvis opstartsomkostningerne, men det givet godt ud, fordi man har langt mere drive og passion, når man fortsætter med at videreudvikle sin ide, istedet for at gå død i "praktiske opgaver". 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Camilla
Dejligt at høre du får en masse idéer.
Et godt råd vil være at skrive dem ned.
Tag dem frem engang imellem og kig dem igennem.
Hvis man stadigvæk synes det er en god idé efter en længere periode så etabler et samarbejde med en ekspert indenfor området som vedrører produktet / ideen (involvere).
Jo flere "tænkere" man brugere til at udvikle ideen jo mere gennemarbejdet bliver den og mere realistisk fordi man får flere indgangsvinkler og meninger.
Når ideen så er gennemarbejdet på kryds og tværs går man igang med at lave en markedsanalyse for at se om der er "plads" til produktet og om der er kunder som vil købe produktet og om det rent økonomisk kan lade sig gøre at udvikle.
Fordele / ulemper. Worse Case Senaria osv...

Dette er en fremgangsmåde jeg selv har brugt igennem mange år som iværksætter.

Man siger at 10% er ideen, 20% er held og de sidste 70% er hårdt arbejde ,-).

Held og lykke med ideen Camilla.

De Bedste Hilsner
Ronni

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:20

fligflag:
Den korte version: Prøv at finde nogen, der har nogen af de grundegenskaber ovenfor, du ikke selv besidder.

Hej fligflag

Rigtig godt svar.

Jeg har så et spørgsmål da jeg også selv får en masse gode ideer til virksomheder. Alle jeg kender og spørger synes mine ideer er originale og sagtens kunne være noget de ville bruge.

Problemet er så bare: hvem kan man stole på hvis man prøver at få ideen ud til nogle af de grupper du nævner. Hvis ideen er rigtig god risikerer man jo at de løber med den uden at du er en del af den.

Hvis man fx har en god idé til en børnebog og forlaget siger: det kan vi ikke rigtig bruge til noget. Så en måned senere udgiver forlaget en børnebog med samme indhold som du viste dem.

Hvordan sikrer man sig at ens ideer ikke bliver stjålet?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 15:16
Hej Jens
Den første der har interesse for ide mageren, det er entreprenøren, der kan realisere ideen. De, der kan have interesse, har oftest startet et hav af projekter op. Se, hvilken omtale/ry de har i den forbindelse - og så tag den derfra.

Uagtet er det en god ide at på skrift at afgrænse beføjelser, honorering etc.
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:22

Hej Camilla,

jeg gør ikke noget for at stoppe mine ideer, jeg skriver dem ned og så har jeg valgt at arbejde intenst med en indtil den er en succes eller er kørt i sænk :)

Der er et stort research arbejde forbundet med hver ide og det er vigtigt at man sorterer dem fra der ikke skaber noget værdi for slutbrugeren i sidste ende.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 15:24
Mht børnebogs eksemplet, så er du nødt til at have et manuskript - der kan pcen hjælpe med tids stemplingen. Hvis et forlag efterfølgende lancerer em bog der ligger tæt op af dit oplæg, så står du stærkt.

Tidsstemplinger eller offentlig gørelse af projekt udvikling i brede termer, er med til at illustrere ejerforhold.
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Skriv dem ned på et papir - og brænd papiret hver måned, hvis du ikke har gjort mere ved det.

Gode ideer er spild af tid, hvis de ikke bliver ført ud i livet :-) Har man for mange ideer, så "beskytter" man sig for let bagved dem og bruger det som undskyldning for, at man ikke får udrettet noget.

Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer. 

Elendigt råd, selvom idéen med det er godt nok. Nu har jeg omkring 50 idéer skrevet ned - nogle bedre end andre, men jeg ved at jeg ikke kan få nogle af dem udført før om 1 års tid, da jeg har nogle andre idéer som jeg arbejder på lige nu. At droppe sine idéer, fordi man ikke kan få dem udført med det samme, eller inden for en måned er fjollet.

Gode idéer er ganske rigtigt spild af tid hvis ikke de bliver ført ud i livet, men hvem siger at der skal være en øvre grænse for hvor lang tid man kan "tillade" sig at lagre sine idéer?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:46

hvad jeg gør lige nu køre 110% på min ide udvikle min strip side og der er intet andet der tæller lige nu, det er hvad giver mig succes som iværksættere at lave det jeg vil

mit fokus ligger der dag og nat og jeg køre med speeder i bunden hele tiden og tænker kun hvordan jeg kan videre udvikle siden og gør det så .

før havde jeg startet denne ide havde jeg også 1000 ideer , denne her ide ser ud til slå igennem fordi jeg brænder for , der ligger min iværksættere passion ,

derved find hvad du brænder for sats 110% på det , ideen behøver ikke være unik , bare det er noget du elsker og lave og du har en stædighed , vilje og andre kan se du virkeligt brænder for den ide du har , er jo en af de vigtigste faktor til det lykkes for den selvtillid det afspejler vil i sidste brande dig så hørt at folk lytter mere efter dig .

hvad du utrætteligt kan lave og er glad for at lave, lav det og gerne det du er bedst til

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Emil Hansen:

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Skriv dem ned på et papir - og brænd papiret hver måned, hvis du ikke har gjort mere ved det.

Gode ideer er spild af tid, hvis de ikke bliver ført ud i livet :-) Har man for mange ideer, så "beskytter" man sig for let bagved dem og bruger det som undskyldning for, at man ikke får udrettet noget.

Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer. 

Elendigt råd, selvom idéen med det er godt nok. Nu har jeg omkring 50 idéer skrevet ned - nogle bedre end andre, men jeg ved at jeg ikke kan få nogle af dem udført før om 1 års tid, da jeg har nogle andre idéer som jeg arbejder på lige nu. At droppe sine idéer, fordi man ikke kan få dem udført med det samme, eller inden for en måned er fjollet.

Gode idéer er ganske rigtigt spild af tid hvis ikke de bliver ført ud i livet, men hvem siger at der skal være en øvre grænse for hvor lang tid man kan "tillade" sig at lagre sine idéer?

.... Du skal ikke tage mit indlæg som et personligt angreb, det er blot mine erfaringer med for mange ideer.

Enhver rejse starter med et første skridt - at udskyde noget et år er bare en dårlig undskyldning i min optik. Du kommer meget længere, hvis du blot bruger en time på din ide om dagen.

Jeg har aldrig påstået, at man skulle følge mit eksempel. Tror bare 99% af alle idemagere begrænser sig selv mere, fordi de har utallige ideer liggende. Hvis ideen er god nok til at beholde, så er den nok god nok til at arbejde på i dag. 

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 22:29

Ved ikke om det er blevet tilføjet til debatten, men timing kan også have meget at sige. Hvis du får en idé i september måned om at sælge is på stranden på en ny og genial måde, så vil timingen nok ikke være den rigtige. Så hellere vente til vi nærmer os højsæson. 

Jeg har et projekt på tegnebrættet, hvor der er langt til højsæson, og derfor vil jeg ikke tjene så mange penge på det lige nu. I stedet bruger jeg min tid på andre projekter, der giver mening og penge. Når det så er sagt, så kan det jo altid diskuteres, hvornår man skal gå i gang med at sælge og markedsføre sit produkt.

Som flere af de andre skriver jeg også mine ideer ned - eller rettere sagt ind i Excel, hvor jeg skriver, hvad ideen er, hvordan den skal udføres, økonomi, mulige samarbejdspartnere/netværk, tidshorisont, marked/konkurrenter osv. Så kan den få lov til at blunde i Excel, indtil jeg får tid eller lyst til at arbejde videre med den. Nogle ideer er så heller ikke ligeså gode efter et stykke tid, som de var i starten. Men det giver også mulighed for, at man kan vinkle sin ide og tænke lidt over den uden at tænke over den.

I sidste ende tror jeg de fleste af os er enige i, at vi får mange flere ideer, end tid og muligvis penge giver os lov til. Så det handler i høj grad om at prioritere. Har man pengene kan man tage det spændende projekt, ellers kan det være en god ide at vælge den korteste vej til $$$$ :)

Mvh.

Kristinn

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)