Hvad dælen skriver i jeres ideer ned for? Er det så dårlige at i frygter i ikke kan huske dem imorgen, om en uge, om et år? Prøv at iværksætte en af dine ideer, vær tro mod ideen, og kæmp for den. Så er du forhåbentligt så beskæftiget at du er så travlt optaget at du ikke i ender i en uendeligheds-fantasiverden hvor du bliver evig bekræftet af egen genialitet at du reelt aldrig kommer videre med noget som helst! Jimmy |
CamillaB78:Ja jeg får HELE tiden ideer til hvordan man kan gøre div. ting, og hvordan man kunne udvikle det.
Problemet er bare jeg jo ikke kan have gang i alle de projekter!? Og også øknomisk kan vi jo hellere ikke have gang i alle de ideer jeg får.
Hej Camilla
En generel fejl er at iværksættere/idemagere tror de skal køre processen videre selv. Det skal de ikke nødvendigvis. Fra ide til realiseret projekt er vejen lang. Mange af de mest succesfulde virksomheder bruger folk, hvor de er bedst.
Det er rigtigt godt at have folk, der får mange kreative indfald. Det er endnu bedre at teame dem op med nogle, der er handlekraftige nok, til at realisere dem. Hvis det går godt, kommer der et tidspunkt, hvor der kræves noget mere struktur, for at kunne holde fokus og vækste. Og endelig kræver det nogle personer, der fungerer som den sociale lim, nu der begynder at være flere personer i organisationen.
Ovenstående er grov simplificering af 4 grundtyper (Idemager - Entreprenør - Strukturtænker - Sociale knytter).
Den korte version: Prøv at finde nogen, der har nogen af de grundegenskaber ovenfor, du ikke selv besidder.
Kunsten er ikke at få ideer. En del af kunsten er at få realiseret dem. Og magien er, når og hvis de lykkes.
God jagt