Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I for at stoppe alle de ideer der kommer til jer?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hvad dælen skriver i jeres ideer ned for? Er det så dårlige at i frygter i ikke kan huske dem imorgen, om en uge, om et år?

Prøv at iværksætte en af dine ideer, vær tro mod ideen, og kæmp for den. Så er du forhåbentligt så beskæftiget at du er så travlt optaget at du ikke i ender i en uendeligheds-fantasiverden hvor du bliver evig bekræftet af egen genialitet at du reelt aldrig kommer videre med noget som helst!

Jimmy

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CamillaB78:

Ja jeg får HELE tiden ideer til hvordan man kan gøre div. ting, og hvordan man kunne udvikle det.

Problemet er bare jeg jo ikke kan have gang i alle de projekter!? Og også øknomisk kan vi jo hellere ikke have gang i alle de ideer jeg får.

Hej Camilla

En generel fejl er at iværksættere/idemagere tror de skal køre processen videre selv. Det skal de ikke nødvendigvis. Fra ide til realiseret projekt er vejen lang. Mange af de mest succesfulde virksomheder bruger folk, hvor de er bedst. 

Det er rigtigt godt at have folk, der får mange kreative indfald. Det er endnu bedre at teame dem op med nogle, der er handlekraftige nok, til at realisere dem. Hvis det går godt, kommer der et tidspunkt, hvor der kræves noget mere struktur, for at kunne holde fokus og vækste. Og endelig kræver det nogle personer, der fungerer som den sociale lim, nu der begynder at være flere personer i organisationen.

Ovenstående er grov simplificering af 4 grundtyper (Idemager - Entreprenør - Strukturtænker - Sociale knytter).

Den korte version: Prøv at finde nogen, der har nogen af de grundegenskaber ovenfor, du ikke selv besidder.

Kunsten er ikke at få ideer. En del af kunsten er at få realiseret dem. Og magien er, når og hvis de lykkes.

God jagt Smile 

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 22:53

Jeg skriver mine idéer ned for at kunne huske dem, og for at kunne blive ved med at brainstorme på den :). Bare fordi du har en idé er det ikke nødvendigt at skulle launche den, for så får man mange sider som man hurtigt dropper.

Man skal altid vurdere om idéen nu også er det værd, for ellers kan det hurtigt koste en ordentlig bunke penge og en masse tid som du ikke får igen.

Som jeg altid siger, det er med at finde den gyldne linie, fra at skulle tænke for lidt til at tænke for meget. Men ja hvis du tror på din idé så er det med at komme igang :)

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:05

Jeg har haft det så slemt at jeg har drømt om mine ideer, i månedsvis. Hvis du virkelig vil have at de skal stoppe helt, og NU, så er mit råd at du ikke skriver dem ned. Du skal fjerne fokus 100 %. Hvis du skriver dem ned, fortæller du din hjerne at de er vigtige, og hjernen vil så fortsætte med at holde fokus på dit idè-flow.

Gå i gang med implementere og administrere, og erkend at du aldrig kommer til at leve allesammen ud.

Du kan også dele ud af dem du har. Det er en god måde at erkende på at du aldrig får dem sat i søen.

Det kan faktisk være et alvorligt problem, hvis det holder dig fra at implementere og administrere. Så bliver de aldrig til noget

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 23:12

Har lige den modsatte effekt, hvis jeg skriver det ned så fjerner jeg det fra hovedet. For så ved jeg at det ligger på et stk papir og er klart til mig når jeg får tid.

Men det varierer fra person til person :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:17

Ja det er en god idè , hvis man vil arbejde videre med den. Men hvis man gerne vil stoppe alle ideer, så skal man bare stoppe.

Det har faktisk været et stort problem for mig, og jeg ved det også er det for andre. De kan filosofere over et emne eller en idè i en evighed, og det bliver aldrig til noget. Eller de har så mange projekter kørende, at ingen af dem bliver til en succes.

Det er hårdt at tage en kold tyrker, hvis man godt kan lide at få ideer hele tiden.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Skrevet kl. 23:23

Det er så rigtigt nok :). Hvis man vil stoppe det, er det bare med at tage en kold tyrker :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:49

Ideer er det nemmeste i verden, det svære er at fokusere og føre dem ud i livet.

Verdens bedste ide kan ende ud i noget lort fordi man ikke er fokuseret.

En middelmådig ide kan ende ud i noget stort hvis der arbejdes hård og fokuseret.

Trådstarter du skulle prøve at fokusere på nogle projekter i stedet for altid at fokusere på næste ide, hvis det er et problem for dig at du får ideer. Det næste er at du måske skal se lidt indad og overveje hvorfor din hjerne kører på fuld tryk med ideer hele tiden.

Jeg havde det lidt på samme måde tidligere i mit liv, jeg tænkte altid hvordan man kunne gøre dit og dat bedre, hvordan det ville være at åbne en sandwichbar eller et værtshus etc etc etc. Bagefter kan jeg se at jeg gjorde det fordi jeg ikke kunne rumme at tænke på noget som helst omkring mig selv. Ideerne blev en flugt så jeg ikke skulle tage stilling til noget som helst andet, for der var altid en ide jeg kunne forsvinde helt ind i.

Der var ikke en eneste ide fra den periode der blev til noget, for det var ikke lysten til udføre noget der drev det, det var blot en flugt fra virkeligheden. Jeg ved ikke om du overhovedet kan genkende noget af eller din iderigdom skyldes andre ting, men du kan da overveje det.

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:50

Jeg skriver det hele ned i en mappe. Det kan jo være man har tid , lyst og mulighed en dag, til at kigge på dem. Til den tid handler det så bare om at tage den bedste ide

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Lærer at prioritere, hvad der er virkeligt vigtigt for dig.

Meget af det er overspringshandlinger, det skal sorteres fra - og resten cremen af cremen kan du sætte op på en opslagstavle - eller som jeg gemme i en idébank til senere brug. Det fjerner altsammen focus fra det, som du virkelig gerne vil (hvis der er noget, som du virkelig gerne vil).

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)