Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at åbne webbutik hvor alle kan sælge...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Overvejer at starte en webbutiks portal, hvor alle kan sælge via den samme side. Dvs. alle får eget login og mulighed for at sælge varer. Konceptet er at alle der vil sælge kan byde ind, og skabe en stor butik med mange leverandøre. Overvejer samarbejdspartnere.

Ideen er :

• x antal kroner giver lov til at have X antal ting til salg af gangen, mulighed for at betale fx. 1000kr for et år hvor man kan sælge alt hvad man vil, men med fleks stigning.
  • Vurderer af varenes kvalitet ved salg. 
  • De første 6 måneder et depositum for at kunne vurdere om sælger er seriøs og sortere svindlere væk. 
  • Pengene ind på en konto, og 7 dage efter salg overføres pengene til sælger, dvs. køber har 7 dage til at råbe vagt i gevær.
  • Mulighed for salg, ønske af varer, bytte (bytte er gratis)
  • Mulighed ud fra given adresse at sige 10-25-50-100 km søgning.
  • Privat salg uden moms, og moms salg.
  • Gælder alt, fra små dimser til terapi timer.
  • Salg / gaver af gavekort til siden
  • Må linke til andre steder mm. 
  • Maks vare må koste er 10.000kr stk !
  • MEGET brugervenligt og enkelt, og ikke fyldt med reklamer og tingel tangel
  • Samme opsætning for alle vare, ikke som qxl med 15 tillægs betalings løsninger
  • Jeg sørger for betalings løsningen, dvs. sælger ikke skal betale dyre PBS penge mm.
  • Sælg til fast pris vare, auktioner, højest bydende (dvs. ingen ved hvad de andre byder)

Lyder det som en godt koncept ?

Faldgrupper mm. jeg skal være opmærksom på ?

vh

stefan granholm, Hadsten Computer

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:25

Hej Stefan,

Jeg tror, at du skal være forsigtig med for mange adgangsbarriere - Særligt fordi jeg formoder, at mange af dine kunder er mindre erhvervsdrivende.

Hvis du agerer arbitor , så burde der være en høj grad af sikkerhed. Se eventuelt diverse freelancer-websites eller aliexpress.com

Jeg mener, at du skal slå dig op på sikkerheden omkring betalingen. Hvis ikke, så ville der findes langt mere attraktive platformer. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 15:57

Det er korrekt at der er "mange" baner, men ideen er at have mange inde at sælge, hvor der er kontrol med det ikke er "billig kina-ting" der sælges til høje priser....

Og så en blanding af meget nem interface mm. som er ind over.... syntes de tilbud i dag er alt for forvirrende og fyldt med reklamer oveni man betaler for at bruge sites....

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 20:13

Tanken er at alle sælgere får deres egen hjemmeside på siden, med 5 punkter, samt  email og kontaktinfo..... Alt i et !

www.hadstencomputer.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:19

Det lyder som et godt koncept og brugt før.

Jeg vil anbefale at fokusere på det er dansk, sikkert og høj kvalitet.
Samt du selvfølgelig skaber de 3 ting Stick out tongue

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15077
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59

Er ideen ik lidt ala QXL, Ebay osv? Jeg tror du gaber over alt for mange ting fra start, som kommer til at kvæle projektet. Gosh en liste af ting, som siden skal kunne... 

Ville det ik være smartere, at starte stille ud med en strømlinet side, som henvender sig til en bestemt målgruppe, så der hurtigt kan komme en masse varer på, men også skabes noget trafik, som kan medføre salg? 

Hadsten Computer:

• Pengene ind på en konto, og 7 dage efter salg overføres pengene til sælger, dvs. køber har 7 dage til at råbe vagt i gevær.

Kræver dette ik, at du får tilladelse af Finanstilsynet? Hvis det er tilfældet, så dræber det med sikkerhed det punkt, hvilket Ewire eller TS er de bedste eksempel på... Der er nemlig begrænsninger på beløb mm, og de tjekkes i hoved og rxx... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:09

Hadsten Computer:
Pengene ind på en konto, og 7 dage efter salg overføres pengene til sælger, dvs. køber har 7 dage til at råbe vagt i gevær.

Hadsten Computer:
Jeg sørger for betalings løsningen, dvs. sælger ikke skal betale dyre PBS penge mm.

Et godt koncept, som man dog har set før og som beskrevet af andre også vil være en rigtig stor mundfuld, da du skal lave et stort forarbejde (ene mand?). Vedr. betalingsdelen, som du beskriver det, ser jeg følgende faldegruppe/udfordring:

Dit koncept vil være en kontoordning. Her har køber og sælger en konto hos jer, som har en aftale med PBS og står for pengene (mellem sælger/køber). Sælger får ikke pengene ”direkte” fra den betaling, som køber har lavet med et betalingskort, men I overfører pengene til sælger, til en konto hos dem. Hvis I skal have sådan en ordning, skal I først have vendt reglerne vedr. kontoordninger med en advokat, da I derved faktisk vil have en betalingsform hvor I er ansvarlig for alle brugernes penge (lidt a la en bank). Denne ordning skal der høre nogle udførlige betingelser til og dem vil en indløser (fx PBS kræve af jer før de vil godkende). Reglerne herfor er bl.a. beskrevet i ”Lov om visse betalingsmidler”: http://www.kfst.dk/en/service-menu/publications/publication-file/publikationer-2002/konkurrenceforholdene-paa-betalingskortmarkedet-2002/bilag-1-lov-om-visse-betalingsmidler/ 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13

Ville være fedt at lave det så det var en fysisk butik til webshops

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24

Hej Stefan,
Synes det lyder som et udmærket projekt, måske en anelse indviklet.. Men lige umiddelbart vil jeg sige at jeg synes du skal begrænse kravene lidt - primært på det økonomiske.

Derudover lyder det som om du har stort engagement, hvilket udrydder spørgsmålet om at det er for stort et arbejde til en mand. Hvis du hygger dig med det, så bare gå igang og se hvor det bærer hen af. Du kan altid lave ændringer på vejen, hvis det ikke lige går som planlagt.

Mvh Alexander Ahle Bæk :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 11:44

Den fysiske butik var en af de skjulte punkter som vil være næste skridt hvis det blev en succes, men der er mange ting jeg skal have styr på der :o)

Betalingsdelen skal fungere lige som qxl hvor man betaler dem som så overføre beløbet, dog skal der den ekstre "tjek" ind at køber skal bekræfte inden pengene går videre. Der er en del andre overvejelse og ideer, som jeg arbejder med. (fx. at depositum tages fra de første X salg)

Projektet er et enmands projekt, hvilket sagtens kan lade sig gøre i starten :o)

Det ER et stort projekt, men det bliver alt eller intet, og det bliver KUN det danske markedet. Og det er set før, men nu er de siger som tilbydes desværre fuld af skrammel, reklamer og svindlere, og det skal der være et alternativ til :o)  

www.hadstencomputer.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)