Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Atypiske mængderabatter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fik en lille dumsmart tanke lige nu, som jeg gerne vil dele med jer.

Der er ikke noget underligt i at købe tre poser slik for 40 kroner, to poser chips for 30 kroner, eller tre liter mælk for 10 kroner - det er alt sammen nogle almindelige rabatordninger vi er vant til.

Men hvad med at lave nogle atypiske mængderabatordninger: to vaskemaskiner for 6000 kroner éen stk for 3500 kroner, tre bøger af samme titel for 400 kroner éen stk for 150 kroner. Jeg ved godt det lyder dumt, men det kunne da være at nogle af jer skulle prøve mit forsøg af, måske er der også en lille form for viralmarketing i det.

En bogbutik kan få en god fordel ud af det, da de løber med hele ordren. Jeg kan godt forstille mig at Gitte køber en bog i Saxo, hende vendinde samme bog i Bog&ide, og hende sidste veninde køber ligeledes samme bog i Bilka. Det Gitte bør gøre var at fortælle sine veninder på Facebook at hun vil købe denne bog, og ville hører om der var to der ville være med til en mængderabat. Det er en slags mini-groupon kan jeg godt se når jeg tænker over det nærmere.

Men, det kunne være sjovt hvis nogle af jer begyndte at eksperimentere med rabatter på f.eks tre Iphone headset til 800 kroner hvor en headset normalt koster 300 kroner - alle har jo efterhånden en Iphone, så mon ikke du hurtigt kan komme af med det i vennekredsen - og som butiksejer er det da sjovere at sælge tre af gangen, end at sælge et enkelt, og lade konkurenterne løbe med pengene for de sidste to.

Lad mig hører hvis du tør at kaste dig ud i dette forsøg, eller måske allerede har været i gang med det længe.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:33

Hej Michael.

Jeg blev meget glad da jeg så dit indlæg.

Sagen er at jeg igennem en længere periode har gået med en lignende tanke selv.

Som jeg forstår din ide, skulle det være et produkt man selv forhandler - der har jeg en lidt anden vinkel.

Jeg har længe gået og leget med denne "mængderabatshandel", men jeg vil ikke være sælgeren.
Min ide går på at, forhandlere kan annoncere deres mængdetilbud på min side - jeg er altså "blot" et mellemled.

Min erfaring fra detailhandlen har fået mig til at tro på, at der kunne være potientale i en sådan side.
Jeg mangler dog at komme frem til den "perfekte" måde at gøre det på.

Har du tanker vedrørende min ide?

Super spændende at du tænkte lidt i samme baner.

Mvh.

Frederik Kollberg

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 01:42

FirstTimer:

Hej Michael.

Som jeg forstår din ide, skulle det være et produkt man selv forhandler - der har jeg en lidt anden vinkel.

Jeg har længe gået og leget med denne "mængderabatshandel", men jeg vil ikke være sælgeren.
Min ide går på at, forhandlere kan annoncere deres mængdetilbud på min side - jeg er altså "blot" et mellemled.

Min erfaring fra detailhandlen har fået mig til at tro på, at der kunne være potientale i en sådan side.

Mvh.

Frederik Kollberg

Din idé er nok den 3. mest "brugte" på amino, næst efter en SEO biks, og affiliate sider. Har set mindst 10 tråde omhandlende netop dét emne, i løbet af det sidste år, og jeg tror simpelthen ikke på den idé længere. 2 sider er (så vidt jeg ved) allerede oppe, mange flere på vej, og endnu flere er allerede lukket igen. Bare så du ved det :)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:04

FirstTimer:

Du kan da bare sælge rabatkuponerne på din side. Hvis du skal tjene f.eks 100 kr på at sælge 2 vaskemaskiner til 5.000 kr (1 stk koster 3000 kr som eksempel), så køber kunden gavekortet på din side, og betaler dig 100 kr for dette, mens kunden dermed får en besparelse på 1100 kr til webshoppen. Kundens samlede pris er 5000 kr, du tjener 100 kr og webshoppen sælger to produkter til 4900 kr. Det må da være win-win-win...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 02:16

FirstTimer:

Hej Michael.

Mvh.

Frederik Kollberg

Ja, min idé går ud på at det er et produkt man selv forhandler på sin egen webshop, prøv at læg mærke til hvor mange film du har derhjemme, som også en af dine venner har - det kunne jo være meget fedt hvis i gik sammen og købte to film og så sparede 10%. Det virker bare som om at det kun er bestemte typer produkter man kan få mængederabt på - og det virker jo også tåbeligt ved første øjekast at købe to ens film, men prøv og forestil dig hvis en butik som Saxo tog det skridt at sælge tre ens bøger, og kunden så kunne spare 20% - jeg tror de vil få en rigtig pæn omsætning ud af det, og som tidelige nævnt, så får tager de måske også to ordre som ellers ville blive lagt hos en af deres konkurrenter.

Din idé er at lave en slags deal-side ikk? Hvor kunderne f.eks skal skrive sig op til at købe en bog til 20% rabat hvis der i alt der er 100 med på dealen, er det ikke sandt. Den idé er også god, synes tit at de deal sider handler om det samme, restaurantbesøg, frisør, massage og andre kedelige ting, jeg er mest til håndgriblige produkter som f.eks en god deal på en telefon, men du kommer nok aldrig til at få aftaler om at give folk 50% - men 10% er daa også en fed nok deal på et produkt til nogle tusind kroner.

Jeg har ikke nogle idéer til det koncept.   

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:09

Telenor gør det med deres Dobbelt Deal, hvor abonnementet er billigere og indeholder mere end normalt, hvis man er 2 der tilmelder sig samtidigt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)