Kære Aminoer, Jeg har gennem længere tid arbejdet med en Drupal hjemmeside, der fortrinvist skal fungere via en lang række webservices (sommerhus booking, med mange forskellige webservices), hidtil har jeg haft en del problemer med at få diverse webservices til at virke som de bør på min hjemmeside, og jeg har derfor nu ændret strategi fra outsourcing til fastansættelse af en PHP ekspert. Hvad bør jeg være opmærksom på ved problemer med webservices der levere XML-feeds? Da jeg ikke selv er programmør, spørger jer her... er kodning af XML-feeds teknisk svært? eller er der i højere grad tale om at det kræver en grundig forståelse af ideen bag al dataen? Findes der eksperter i webservices/XML-feeds der kan hjælpe hvis der opstår problemer? Håber der findes en eller flere dygtige teknikere der vil hjælpe mig med dette spørgsmål :-) På forhånd tak! |
Jeg formoder at du skal bruge webservice? frem for at lave den?
Det er ikke svært at lave kode der parser et xml-feed fra en webservice - det vigtigste er at dokumentationen er i orden og hvis der er krav om bestemt data at dette krav tydeligt fremgår.
Det vigtigste er at du ved hvad slutresultatet skal være og laver koden derefter. Du skal være opmærksom på at opstår der en fejl i koden så skal dit system kunne give dig besked om det. Der er ikke noget værrer end en service man tror kører men som har haft en fejl i ugevis..