Pizzariaer der bringer ud, står selv for udbringningen. Derfor tjener de godt på det. Både på salg og på gebyr for udbringning.
McDonalds har før blankt afvist et samarbejde. Og de siger, at hvis de skal kaste sig ud i det, så starter de SELV OP - men ikke engang det mener de er realistisk. Læs nærmere længere nede. Hvad angår om det er rentabelt. Nu skal du så tage højde for, at der INGEN rabat bliver at hente på maden. Så med mindre Sander lægger 10% oven i, så tjener han kun på udbringningen. Og så skal udbringningsprisen pludselig være meget høj, før det kan betale sig - der er, jf mit tidligere indlæg, MANGE udgifter forbundet med konceptet. Hvis han lægger f.eks 10% oven i OG tager pris for udbringning, så er det pludselig voldsomt dyrt for kunderne. Udover det så vil online betaling, som du foreslå, IGEN tage unødige bidder af profitten. Hans store problem med at tjene penge, er jo netop at han ikke har den fordel som det giver, at være den der også laver maden (og derfor både kan tjene på salg og på udbringning).
Søg og du skal finde. Det skader aldrig med lidt reseach, før man råder folk til bare at kaste sig ud i tingene. http://www.ungnyt.dk/?Id=2215
Jeg har aldrig sagt at der ER fejl i dit indlæg. Men derfor kan jeg jo godt have en holdning til kvaliteten af dit råd, når det kommer til at skabe et realistisk billede af hans projekt. Men jeg siger ikke at han ikke skal! Jeg forsøger blot, modsat dig, at give ham input han kan bruge til noget, i sine overvejelser. Det er både dumt og tarveligt at opfordrer en iværksætter til bare at kaste sig ud i det, uden at han først undersøger det hele til bunds. Alle iværksættere fortjener at få de bedste råd. Og de bedste forudsætninger for at træffe beslutninger. Jeg ønsker IKKE at Sander satser stort og flopper fælt, hvis det kunne være undgået med lidt forarbejde. Måske kan hele projektet her sagtens lade sig gøre. Men man er direkte tosset, hvis man ikke først overvejer både for og imod! |
Lundsby:Mala:Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.Hvor søren har du det fra, ikke at jeg er sikker på det modsatte, men da mange fiske biler, også har pandekager ved rejer, fiskelasagne der er lavet af andre.
En godkendelse gælder til det man har ansøgt om. Har man ansøgt om A og B, må man ikke bare gå igang med C, D og E (Sæt selv noget ind istedet for de store bogstaver).
Det kunne du også have læst dig til, med en søgning på Google.
Det er netop ovenstående jeg mener med, at man altid bør gøre alt for at give en iværksætter de bedste værktøjer.
Har man en fiskebil, og begynder på alt muligt andet omkring fødevare, kan man få bøder. Og få indraget sin godkendelse i slemme tilfælde.