Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 10 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Faktum er at der idag, i Danmark er adskellige firmaer der bringer mad ud, så at mine at Sander ikke kan finde ud af det samme syntes jeg lidt er, at nedvurdere manden. Når der er masser af andre der kan finde ud af at holde maden varm og sodavanden kold, tegner de rigtige forsikringer, opnå godkendelser etc. så tror jeg også Sander kan. Du må meget gerne rette mig hvis du har belæg for at sige at det kan han ikke?

Pizzariaer der bringer ud, står selv for udbringningen. Derfor tjener de godt på det. Både på salg og på gebyr for udbringning.

Det samme går igen for stort set alle fast food udbringninger.

Og er der udbringere af fast food der ikke er styret af restauranten, så er det et bud der har særaftale. Jeg har endnu tilgode at læse om et budfirma, der gør sig i fast food, som IKKE enten samarbejder med restauranten eller er styret af restauranten.

Men hvis der findes budde som bringer fast food ud, uden aftaler og lign., så hører jeg gerne om dem.

De budde der bringer dagligvarer ud, uden aftaler osv med forretningerne, kan spare MANGE penge på logistikken, fordi de ikke skal levere kort tid efter bestilling. Og fordi de roligt kan fylde en varebil med dagligvarer til 100 kunder og så kører en lang tur.

Lundsby:
Mht. om det kan gøres rentabelt, som kommer det jo fuldstændigt an på hvad markedet kan bære, hvad må det koste at for udbringningen? kan forretningen med fordel laves så der kun udbringes i weekenden (Tømremands burger) etc. Har du svaret på disse spørgsmål? For jeg har ikke, mit bedste råd ville at prøve det! og ikke give op på forhånd.

McDonalds har før blankt afvist et samarbejde. Og de siger, at hvis de skal kaste sig ud i det, så starter de SELV OP - men ikke engang det mener de er realistisk. Læs nærmere længere nede.

Hvad angår om det er rentabelt. Nu skal du så tage højde for, at der INGEN rabat bliver at hente på maden. Så med mindre Sander lægger 10% oven i, så tjener han kun på udbringningen. Og så skal udbringningsprisen pludselig være meget høj, før det kan betale sig - der er, jf mit tidligere indlæg, MANGE udgifter forbundet med konceptet.

Hvis han lægger f.eks 10% oven i OG tager pris for udbringning, så er det pludselig voldsomt dyrt for kunderne.

Udover det så vil online betaling, som du foreslå, IGEN tage unødige bidder af profitten.

Hans store problem med at tjene penge, er jo netop at han ikke har den fordel som det giver, at være den der også laver maden (og derfor både kan tjene på salg og på udbringning).

Lundsby:
Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra? Er du en del af ledelsen i McDonalds Danmark eller kender du den indgående. Det er jo vigtigt at forstå at specielt store virksomheder, naturligt nok kigger efter den højeste ROI ikke bare en positiv

Søg og du skal finde. Det skader aldrig med lidt reseach, før man råder folk til bare at kaste sig ud i tingene. http://www.ungnyt.dk/?Id=2215

De har forsøgt. Og det gik ikke. De omtaler "den kritiske masse". At den ikke var der. Og sammenligner så med andre områder hvor de bringer ud, der har 20 millioner indbyggere - og derfor også flere potentielle kunder.

Lundsby:
Jeg er ked af, at mit råd irriterer dig, men det er jo rigtigt! Tiltrods for den skingre tone i dit indlæg, har du ikke påvist en eneste faktuel fejl, i mit råd.

Jeg har aldrig sagt at der ER fejl i dit indlæg. Men derfor kan jeg jo godt have en holdning til kvaliteten af dit råd, når det kommer til at skabe et realistisk billede af hans projekt.

Men jeg siger ikke at han ikke skal!
Jeg forsøger blot, modsat dig, at give ham input han kan bruge til noget, i sine overvejelser.

Det er både dumt og tarveligt at opfordrer en iværksætter til bare at kaste sig ud i det, uden at han først undersøger det hele til bunds.

Alle iværksættere fortjener at få de bedste råd. Og de bedste forudsætninger for at træffe beslutninger. Jeg ønsker IKKE at Sander satser stort og flopper fælt, hvis det kunne være undgået med lidt forarbejde.

Måske kan hele projektet her sagtens lade sig gøre. Men man er direkte tosset, hvis man ikke først overvejer både for og imod!

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:14

Lundsby:

Mala:
Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.  

Hvor søren har du det fra, ikke at jeg er sikker på det modsatte, men da mange fiske biler, også har pandekager ved rejer, fiskelasagne der er lavet af andre.

En godkendelse gælder til det man har ansøgt om. Har man ansøgt om A og B, må man ikke bare gå igang med C, D og E (Sæt selv noget ind istedet for de store bogstaver).

Det kunne du også have læst dig til, med en søgning på Google.

Det er netop ovenstående jeg mener med, at man altid bør gøre alt for at give en iværksætter de bedste værktøjer.

Har man en fiskebil, og begynder på alt muligt andet omkring fødevare, kan man få bøder. Og få indraget sin godkendelse i slemme tilfælde.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:27

Mala:
Selvfølgelig er der et marked for det, har jeg skrevet andet?

Det er godt, vi er kommet så langt! For ikke bare findes efterspørgelsen, men den bliver også dækket idag, f.eks. via Taxa og bor du i en Dangleren suite og vil havde en Big Mac, så skal du nok også få det :-)

Mala:
Grunden til at det ikke findes, er fordi at MCD ikke ønsker det. De har rigtig mange interne regler, for at opretholde en hvis kvalitet af deres mad, forståeligt nok. De har selv afvist det. (Kan selvfølgelig ikke finde link)

Nu bliver jeg forvirret findes markedet nu ikke længere? Selvfølgeligt findes det.

Det McDonald's kan beslutte er om de vil bringe mad ud eller søge en samarbejdspartner til det og det har de valgt ikke at gøre! Men udelukker på ingen måde at Sander ikke kan bygge en succesfuld forretning på konceptet.

Mala:

Lundsby:

Mala:

Lundsby:

Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra?

De har "regnet på det" problemet for dem, er at maden på ingen måde vil kunne opretholde samme kvalitet som ved salg i restauranten. De har rigtig mange interne regler omkring varmholdelse etc.

Hvordan sørensen er det relevant for Sander, han skal jo ikke overholde McDonalds interne regler?

Læs lige hvad jeg svare på. Det har intet med Sander at gøre. Det er et svar på om MCD har ikke har fundet udbringningen rentabelt.

Nåh, så det du skriver er at Jonni har misforstået hvad McDonald's har regnet på?

Jeg tror generelt det er meget vigtigt at forstå hvordan større succesfulde virksomheder virker på. Generelt vil en ide som udbringning for McDonalds altid skulle vægtes op imod at f.eks. åbne flere butikker, så ideen skal ikke bare tjene penge, den skal tjene flere penge end alternativet.
Samtidigt er store firmaer risikosky, pga. deres brand er de overoverfølsomme for mulige fiaskoer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:30

Philip Mahler:

Jeg bestilte i går aftes 1x Oreo McFlurry og 1 x Chocolate Sunday til kæresten og det var her på 10 min. Inklusiv levering blev det 16 kr.

Bangkok baby Smile

super det er i Bangkok Big Smile

jeg tror også det kommer til danmark på et tidspunkt med udbringning af McDonalds mad , men nok  ikke lige nu måske om et par år , vi får set om det sker også i danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:31

Mala:
Når du ansøger om autoratisation så skal du opgive hvilke aktiviteter din virksomhed har, og jeg tror at fvst vil vurdere at en tilladelse til at sælge fisk fra bil, ikke vil være dækkende over levering af mad fra MCD.

Men stadig er det næppe det store problem, Roomservice udbringer jo masser af mad, også burgere lavet af andre firmaer, så mon ikke Sander kan få lov til det samme!

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 20:34

Vil gerne igen skrive hvad jeg før har skr længere oppe i tråd vedr. om hvorfor McD ikke ønsker, at leverer selv el. at bruge samarbejdspartner (just-eat).

Har intet med kvalitet af madvarer, at gøre.

Det har noget, at gøre med, at McD synes Danmark er for lille et land. Befolkningstætheden er for lille i forhold til McD butikker. Tager simpelthen for lang tid, at skulle leverer maden ud. Ej heller nok kunder. Det er hvad McD selv siger ihvertfald :-)

McD Danmark gider ikke, at bruge tid/ressourcer på udbring i DK. De har valgt, at bruge kræfterne andre steder.

Vedr, Burger King, der har forsøgt sig i Roskilde med udbring sammen med Just-eat var det så vidt jeg kan finde frem til, pga. for stor efterspørgsel. Just-eat kunne simpelthen ikke følge med efterspøgsel og derfor valgte BK, at lukke det ned.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 20:35

Lundsby:

Mala:
Selvfølgelig er der et marked for det, har jeg skrevet andet?

Det er godt, vi er kommet så langt! For ikke bare findes efterspørgelsen, men den bliver også dækket idag, f.eks. via Taxa og bor du i en Dangleren suite og vil havde en Big Mac, så skal du nok også få det :-)

Mala:
Grunden til at det ikke findes, er fordi at MCD ikke ønsker det. De har rigtig mange interne regler, for at opretholde en hvis kvalitet af deres mad, forståeligt nok. De har selv afvist det. (Kan selvfølgelig ikke finde link)

Nu bliver jeg forvirret findes markedet nu ikke længere? Selvfølgeligt findes det.

Det McDonald's kan beslutte er om de vil bringe mad ud eller søge en samarbejdspartner til det og det har de valgt ikke at gøre! Men udelukker på ingen måde at Sander ikke kan bygge en succesfuld forretning på konceptet.

Jeg har da ikke skrevet at markedet ikke findes? Det findes, jeg er klar over det. Der skal selvfølgelig stå "Grunden til at udbringning ikke findes.." 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 20:39

Lundsby:

Mala:
Når du ansøger om autoratisation så skal du opgive hvilke aktiviteter din virksomhed har, og jeg tror at fvst vil vurdere at en tilladelse til at sælge fisk fra bil, ikke vil være dækkende over levering af mad fra MCD.

Men stadig er det næppe det store problem, Roomservice udbringer jo masser af mad, også burgere lavet af andre firmaer, så mon ikke Sander kan få lov til det samme!

Vi er tydeligvis ikke på bølgelængde, du drejer hele tiden væk fra det jeg skriver.

Selvfølgelig kan han få lov til det. Jeg skrev at han med 100% sikkerhed ikke ER godkendt. Altså at det på NUVÆRENDE TIDSPUNKT ikke må drives forretning på denne måde.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:40

Mala:
Jeg har da ikke skrevet at markedet ikke findes? Det findes, jeg er klar over det. Der skal selvfølgelig stå "Grunden til at udbringning ikke findes.." 

Udbringningen findes jo også! bare andre kanaler end et dedikeret firma. Markedet findes fordi der er nogle der tilbyder udbringning og andre der køber den!

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 20:41

Sander pennerup:
Vedr, Burger King, der har forsøgt sig i Roskilde med udbring sammen med Just-eat var det så vidt jeg kan finde frem til, pga. for stor efterspørgsel. Just-eat kunne simpelthen ikke følge med efterspøgsel og derfor valgte BK, at lukke det ned.

Ja der var stor efterspørgeles, men læs lige resten også. De havde problemer med kvaliteten af maden, når den endelig kom frem.

http://www.sn.dk/Burger-King-dropper-udbringning-af-mad/Roskilde/artikel/49368

Side 10 ud af 13 (124 indlæg)