Der er hver dag, adskellige taxa turer der går med at hente mad fra McDonalds, Burger King og andre restauranter, maden står typisk på forsædet af taxa'en ved siden af chaufføren. Så det er tydeligt at der er en efterspørgelse efter udbragt McDonalds mad, selvom kvailiten nedsættes.
Derfra, og så til om det er lovligt, det er en snørklet vej. Desuden er der forskel på hvad man vil gøre ved en Taxachauffør der kører en tur med mad/øl en gang i måneden, kontra et firma der lever af det.
Ved betaling på nettet, så er reglerne om fjernsalg vel gældende??? Det vil sige at beløbet først må trækkes når varen er "afsendt" og at det er sælgers ansvar at varen kommer frem.
Når der er tale om varer forarbejdet til kunden, så gælder der andre regler. Men selv der er det ikke noget problem, for Sander at hæve pengene, når han har hentet brugerne på McDonalds. Husk på at han, jo allerede har fået sin ticket (som kan såvidt jeg husker er garanteret at kunne hæve på, i nogle dage efter den er lavet.
Ok er ikke 100% inde i reglerne for online betaling, det erkender jeg. Det lyder til ikke at være et problem.
Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.
Hvor søren har du det fra, ikke at jeg er sikker på det modsatte, men da mange fiske biler, også har pandekager ved rejer, fiskelasagne der er lavet af andre.
Derudover så er jeg 100% sikker på at din autorisation hos fødevarestyrelsen ikke dækker levering af burgere fra andre erhvervsdrivende.
Hvor søren har du det fra, ikke at jeg er sikker på det modsatte, men da mange fiske biler, også har pandekager ved rejer, fiskelasagne der er lavet af andre.
Når du ansøger om autoratisation så skal du opgive hvilke aktiviteter din virksomhed har, og jeg tror at fvst vil vurdere at en tilladelse til at sælge fisk fra bil, ikke vil være dækkende over levering af mad fra MCD.
Undskyld mig har du nogen sinde bestilt mad fra et pizzaria før? el. via fx. Just-eat el. Dominos Pizza el. bare ganske alm. grill etc.?
Der er intet krav vedr. udbring. Dominos kommer på en alm. scooter med en kasse bag på (intet krav)
Grillbaren kommer i egen private bil
(just-eat) mad kommer i en plastpose i grillbars egen private bil.
Der er de samme krav til indretningen af transportvogne og beholdere, som der er til lokaler i bygninger.
Transport af fødevarer skal ske ved den rigtige temperatur og på en hygiejnisk forsvarlig måde.
Kravet om temperatur og rengøring gælder for alle transportmidler - både for lastrummet i en varevogn og for beholderen til fødevarerne. - Fødevarestyrelsen
Undskyld mig har du nogen sinde bestilt mad fra et pizzaria før? el. via fx. Just-eat el. Dominos Pizza el. bare ganske alm. grill etc.?
Der er intet krav vedr. udbring. Dominos kommer på en alm. scooter med en kasse bag på (intet krav)
Grillbaren kommer i egen private bil
(just-eat) mad kommer i en plastpose i grillbars egen private bil.
Det kan være at du skal tage dit hygiejne kursus om, min ven.
Det er korrekt at bilen ikke skal være godkendt til leveringer fra f.eks. et pizzaria, som din fiske bil skal være godkendt.
Men bilen kan blive tjekket ved en uanmeldt kontrol, herunder om den fremstår ren indvendig. Ligesom at du mundtlig skal kunne redegøre for f.eks. 3 timers reglen. (Du skal kunne være i stand til at oplyse forbrugeren om at fra varen er kørt ud af produktionen til indtagelsen må der max gå 3 timer)
Så med andre ord - Pizza manden må godt køre ud i sin egen bil, men lastrummet må f.eks. ikke være beskidt. Derudover skal du kunne svare på spørgsmål fra kontrollanten.
Og fvst kan på et kontrolbesøg tjekke dette, ligesom de kan tjekke om der er lås på din affaldscontainer.