Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man være stolt af sin IQ ?!

Side 1 ud af 12 (114 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden mit seneste indlæg, har jeg opsagt jobbet som kold-kanvas-sælger og overgået til kundeservice afd. i et af DK's større TV-udbyder firmaer, der sidder jeg med Teknisk Support / Mersalg og må sige at jeg har genvundet det professionelle gnist, og er kun blevet bekræftet på mit valg om at droppe mit tidligere job.

De seneste måneder, har jeg brugt på at søge ny viden og målrette mine faglige kompetencer og viden til områder der rammer mine interesser bedre og har dermed fået mere personlig tilfredshed og overskud til mine studier, som trods alt kommer i første række.

I sidste uge faldt jeg over en IQ test på Illustreret Videnskab danske hjemmeside og tog den af ren nysgerrighed... Jeg vil lige påpege at testen virker meget troværdigt udformet og professionelt udarbejdet, så har sat min lid til at den er reel nok. Anyways, det viser sig at min IQ, ifølge www.illvid.dk, er på 127 og dermed ret høj i forhold til landets gennemsnit. Der var ydermere en uddybende forklaring og analyse af ens resultater, hvilket kom ret meget bag på mig, da jeg, for at sige det ligeud, ikke havde regnet med så højt et score. Man må da godt være stolt af sin hjerne, eller hvad?! Stick out tongue

Skriv gerne, hvis I også vil dele jeres IQ-tal med os andre, uanset hvad det skulle være (det er nemt nok for mig at sige) Jeg har ikke selv så stor viden omkring IQ konceptet og hvordan det er skruet sammen og hvad det reelt fortæller om ens intelligens. Del gerne af jeres viden og erfaringer Wink

GOOD TALK PEOPLE!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du skal da i hvert fald ikke være flov over det.

Der er flere tests her: www.mensa.dk.

Venlig hilsen

Hans
(almindeligvis på den rigitge side af 130)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For nogle år siden havde mensa en test på deres hjemmeside, som gav et nogen lunde retvisende billede af hvad du kan forvente at score i en reel ik-test. Tag deres test, hvis den stadig findes, men vær opmærksom på det er psykemetri og ikke en egentlig værdi.

Jeg har tidligere scoret 137/16 og været medlem af en høj ik-forening. Til session mente lægen jeg havde scoret højest i sessionperioden, så da jeg var yngre pralede jeg lidt med det i ny og næ.

Den største fejltagelse jeg har begået til en jobsamtale, var at påpege at jeg forventede score højt i den logiske test, med det resultat at jeg blev udsat for en test i talesprog, hvilket jeg ikke aner en fløjtede fis om. Jeg er edb-uddannet. Det var i en AP møller virksomhed.

Generelt er jeg ikke enig i at intellegens kan defineres som evnen til at løse logiske opgaver. Det er ganske enkelt for snævertsynet.

Mvh.

Karsten

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 18:04

Selvfølgelig - især nu hvor politikerne mener vi skal leve af vores kloge hoveder!

Jeg har aldrig prøvet den "rigtige" test, men har klaret mig gennem både den "gamle" og "nye" IQ-test på Mensa.dk med henholdsvis 138 og 136.

De skriver på sitet at man IKKE skal tage disse tests som værende fyldestgørende tests, men snarere som appetizers.

Der findes jo flere forskellige modeller og teorier omkring intelligens. Her er Mensas definition

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:10

Jeg opfylder kravet til optagelse i Mensa, men er dog ikke medlem.

Mvh Carsten

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:12

IQ testen på Illustreret Videnskab, er sjov, men ikke et resultat du kan bruge til noget. Mensa DK, NO og SE har nogle online test, der minder meget om den adgangsgivende test. Hvis man skal sammenligne IQ score, skal man have spredningen med. Ellers svare det til, at sammenligne prisen på et produkt i forskellige valutaer.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 18:12

Tillykke! Det er en udemærket score.

Det kan jeg sagtens sige da jeg scorede eksakt det samme :)

Dog har jeg for 6-7 år siden taget testen (i anden form på en CD også fra Ildvid).

Dengang scorede jeg højere. Nu er min logiske på 16 hvor den var 19 sidst og min regning er 18 hvor den sidst var 20 - Så jeg er faktisk lidt skuffet :( Men burde også bruge længere tid, end blot at skynde sig igennem for at se resultatet :)

Mine billeder, sprog og hukommelse var det samme på 17,16 og 16.

Men testen danner fint belæg for ens generelle IQ. Den er baseret på Stanford Binet testen, dog i en noget lettere og mere simpel udgave. For år tilbage da de sendte CD'rom med i bladet, da var der adskillige flere test. 

Men ud fra vurdering af dengang og nu, så er mine scorer ret ens - så den er relativt valid.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Da jeg gik i folkeskole opdagede min lærer i matematik og fysik, at jeg skilte mig ud når det kom til hukommelse og logik. Ham viste klassen nogle videoer med autister med specielle evner. Bla. ham som Rainman filmen er baseret på, som læser venstre side af en bog med venstre øje og højre side af en bog med højre øje. Han kan huske over 90% af hvad han har læst, ordret. Og vi snakker om en mand som ikke kan snørre hans egne sko.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 18:19

Ret imponerende at der indenfor 10-15 minutter er 7 svar, hvor 6 personer siger de er indenfor de top 3% af befolkningen.

Endda taget i betragtning at 78 har læst indlægget. 

Statistisk burde der max være 2.4 personer. Så begynder man at tvivle på resultatet eller skal vi blot konkludere at iværksættere generelt har en højere IQ? :)

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:25

Kenneth Jensen:
Statistisk burde der max være 2.4 personer. Så begynder man at tvivle på resultatet eller skal vi blot konkludere at iværksættere generelt har en højere IQ? :)

Der spiller andet en statistik ind :-). Det er ret naturligt at er man god til noget / score højt i noget, så er man mere villig til at dele det, end hvis man ikke er. Jeg er selv testkontrollant og medlem af Mensa, og jeg vil anbefale alle som føler for det, at tage den adgangsgivende test.

Hvis du score højt nok, får du adgang til et netværk af mennesker, som typisk er meget dygtige indenfor deres felt. Derudover er der et meget livligt internt forum (ligesom Amino), med mange spændende emner. Til information lå jeg karaktermæssigt, i den lavere ende i folkeskolen, og har aldrig formået at gennemføre en uddannelse :-).

Side 1 ud af 12 (114 indlæg)