Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af erstatning af forsvundne varer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor bogfører jeg erstatning fra fragtfirma, som refunderer varen og transporten uden moms til mig ( summa summarum)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har det bogført det modsatte - altså da du købte varen og vel betalte transport. 

Det lette svar ville så nok være - gør modsat - Krediter varekøb og krediter transport (uden moms) og debiter bank hvis det er der pengene går ind, men jeg ved ikke hvordan du har bogført MEN

Nogen der kan sige hvad der så sker med den købsmoms der må være bogført ved købet - er det OK at den overlever, eller skal den modposteres når varen faktisk er bortkommet? Burde vel kunne stå - da varen jo er betalt og leverandøren vel har posteres salgsmoms for samme beløb

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, det er altså en vare jeg har solgt, jeg har jo ikke en momsfri varesalgskonto jeg kan modpostere / føre tilbage på,

det er der jeg synes at jeg har et problem. Fragten er også med moms. Alt refunderes uden moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores "revisorer" er vist på vinterferie - men hvad du har for konti med og uden moms er uden betydning - du kan altid undertrykke momsen (slet den hvor der står f.eks K25 i moms rubrikken)

Jeg ville tro - men det er her de der skiløbende revisorer skal ind i billedet - at det er uden betydning at du har betalt med moms og får retur uden. Din moms er som den er, og den er modposteret hos modtageren - så nu får du penge retur uden moms og skal undertrykke momsen i bogføringen hvis din konto automatisk sætter moms på. Jeg ville nok lave en ny konto uden moms til refusion faktisk  - for at kunne kende dem - og lægge det rufunderede ind der. Jeg ville ret bekymringsfrit lægge begge beløb ind på samme

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak jeg undertrykker bare momsen, så er det vist ok. TAK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)