Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps vs interessentskab - Fordele og ulemper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er ved at starte Pricebook sammen med en kammerat. Er dog lidt i tvivl om hvad der er mest fordelagtigt for os.

Personligt foretrækker jeg at oprette et Aps, da men i dette tilfælde vil forekomme mere seriøs for virksomheder, men er lidt i tvivl mhs. til de 80.00 der skal indskydes:

De 80.000 er det en konstant minimums værdi virksomheden skal have, eller er det bare den værdi virksomheden skal have ved opstart ?

Der skal dannes noget med bestyrelse ved et Aps, er det noget der kræver særlig meget tid, og hvordan med regnskab nu når der skal en revisor ind over det ?

Modsat Aps er det jo også muligt med et interessentskab som jo bare skal gøres som en enkeltmandsvirksomhed right ?

Mvh.

Simon Juhl

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon Juhl

Det er den kontantsum der skal være i selskabet. Men, hvis den ikke er der, kan man f.eks. lave en støtte erklæringe. Bestyrelsen er noget der skal være, men der er ikke de vilde krav.
Der skal være en direktion (f.eks i er to, begge bliver direktører og så er der en direktion).
Der er også krav til generalforsamling, den kan sagtens foregå når i alligevel snakker med revisoren.

Jeg har selv to ApS selskaber sammen med en kammerat og det administrative er bestemt ikke noget der tager lang tid. Vi har dog brugt advokat til stiftelse og bruger revisor til regnskaber.

Hvis i laver et ApS, ville jeg foreslå samtidigt at lave et holding selskab. Det er "gratis", i og med at det ejer moderselskabet og dermed har en værdi. Det giver en række fordele, ved evt. frasalg eller lignende. Et holdingselskab udløser dog revisionspligt.

Et ApS giver langt større sikkerhed ved konkurs. I et I/S hæfter man personligt, hvor imod et ApS giver bedre muligheder for at dreje nøglen og komme videre.

Mvh
Ulrich Jensen

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Juhl:

Personligt foretrækker jeg at oprette et Aps, da men i dette tilfælde vil forekomme mere seriøs for virksomheder, men er lidt i tvivl mhs. til de 80.00 der skal indskydes:

De 80.000 er det en konstant minimums værdi virksomheden skal have, eller er det bare den værdi virksomheden skal have ved opstart ?

Min egen kæphest er jo et ltd., som er et engelsk "ApS", men hvor man ikke skal skyde mere i, end der er behov for.

En egentlig revision er der først brug for, når omsætningen rammer ca. 48.000.000 DKK om året, men du skal selvfølgelig have en til at stå for bogføringen og regnskabsaflæggelsen.

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Vi besluttede os for at oprette et I/S til at starte med sammen og så senere opgradere det til et Aps, når pengene ville være til det  :)

Vi har jo heller ikke de stor investeringer, siden er udviklet osv. Så det er bare penge til markedsføring...

Mvh.

Simon Juhl

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)