Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server hardware til virtulasering

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

som andre siger, køb evt. brugt, jeg ved flere at gode erfaringer med at købe i tyskland, fx hos:

http://stores.ebay.de/ITSCO-2nd-Hand-Computer-Trading/_i.html?_fsub=8&_sid=17282174

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 20:21

Hvad med sådan en her?

Den er forholdsvis billig. 4 kerner, 4GB ram og man kan nemt smide mere i hvis man har behov for det.

Alternativt skal du kigge her. Det er ikke highend hardware, men det lyder jo til det er underordnet.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:14

Martin Jørgensen:

Nu er det jo altså rimelig vigtig at processerne undstøtter VT ellers er det jo ikke muligt og lave en Fuld KVM..

Og måske tager jeg fejl men når jeg googler den xeon på de gamle ibm maskiner kan jeg se den ikke gør, men kan tage fejl

http://ark.intel.com/products/27088/64-bit-Intel-Xeon-Processor-3_60-GHz-1M-Cache-800-MHz-FSB

Du tager fejl, dem jeg henviste til kan udemærket bruges.

Derudover behøver du ikke VT når det bare handler om at lære systemet at kende, men som sagt har DL380 G4 understøttelse for rigtig virtualiser.

Martin Jørgensen:

Men vi er helst ude i ny byg eller købe færdig server :)  

"byg selv" er for amatører og hobbyfolk, der findes simpelt ikke andre grunde til at bygge selv idag. De færdigsamlede er både bedre, billigere og gennemtestede af folk der er dygtigere til det end du selv er :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:17

Arlo:

Hvorfor ville Fit pc 3 ikke virke?, har de mon testet det?

Fordi de har brug for et plausibelt testmiljø til virtualisering, det er en lomme-pc ikke.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:18

Thomas Andersen:

Tænker at en cloud løsning eventuelt kunne være interessant?

Du har ikke forstået mandens spørgsmål, han er ved at bygge _sin egen_ "cloud løsning" og den kan han selvfølgelig ikke basere på en anden cloud.

Han er ved at uddanne sig til server-administrator, og har brug for en server at øve sig på :-)

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 22:53

Mikkel Mikjær Christensen:

Arlo:

Hvorfor ville Fit pc 3 ikke virke?, har de mon testet det?

Fordi de har brug for et plausibelt testmiljø til virtualisering, det er en lomme-pc ikke.

Du ved da ikke hvad den Lomme PC er i stand til, jeg har haft en Fit PC 2 kørende i nogle år som sluger 8 i watt.

Den kører idag 10 Til 12 store CMS hjemmesider, det må jeg sige at være imponerende. Hvis det bare er til test osv, så er det den bedste. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arlo:

Du ved da ikke hvad den Lomme PC er i stand til, jeg har haft en Fit PC 2 kørende i nogle år som sluger 8 i watt.

Den kører idag 10 Til 12 store CMS hjemmesider, det må jeg sige at være imponerende.

Jeg har ikke sagt at det ikke er en cool maskine ... men det er og bliver aldrig en seriøs server, og så kan du godt snakke om hvor meget power den har og det kan være nok så godt det skal være. Det ændrer ikke på det faktum at det er et hobbyprojekt.

Arlo:

Hvis det bare er til test osv, så er det den bedste. 

En gang til for prins knud!

Trådstarter er ved at uddanne sig til server-administrator ... derfor er det nødvendigt for ham at have erfaring med rigtig server-hardware ... det får han ikke ved at lege med alt muligt obskur konsum-hardware.

Lidt på samme måde som at en Taxa sagtens kan fragte dig fra A til B, men hvis du er ved at tage kørekort giver det dig sku ikke meget kørselserfaring at køre 20 timer i taxa før du skal op til køreprøven :D

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:00

Det ender nok med En Proliant server.

Kan også læse mig til HP står på en tung del af det danske server marked :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 21:02

Martin Jørgensen:
Kan også læse mig til HP står på en tung del af det danske server marked :)

Dell og IBM er absolut heller ikke små spillere på det danske marked.
Men som en der har arbejdet med dem alle så er jeg mest glad for HP.

Fortæl endelig hvordan opgaven går. :-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:26

Hej

Jeg har en del servere stådene og vi kan godt finde ud af noget, server er brugte. Hvis du er interesseret så sig skriv en mail til mb@wnb.dk :D

Medstifter af WnB.dk & VPN-Byen.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)