Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan -- Duer den jeg har udarbejdet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at starte et anderledes webshop koncept op - primært med tøj til kvinder 15-30 år. 

Jeg er sådan cirka 95% færdig med min forretningsplan, men vil gerne have den læst igennem af nogle professionelle øjne - evt nogen som selv har skrevet en og har haft succes med den!

Bankerne står jo ikke og deler penge ud til højre og venstre i denne tid, så vil gerne have banket en SUPER forretningsplan sammen! 

Er det noget du kan hjælpe mig med?

TAK :-)

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 09:14

Er intentionen at du vil LÅNE penge i banken, til at få din internet virksomhed op at køre? For så tror jeg godt du kan regne med at banken gerne vil se noget faktuel omsætning i shoppen, inden de låner dig penge til at købe stort ind. Start med SEO fra idag - og sørg for at have minimum et par hundrede daglige besøgende på din sider - så har du i hvert fald lavet en slags "proof of concept" - at der rent ud faktisk er en fremtid for forretningen. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Jan 12
Skrevet kl. 10:42

Jeg har udarbejdet drift samt likviditets budgetter - ud fra de indkøb som jeg gerne vil foretage. Men jeg ser ingen ide i at åbne en webshop uden produkter, bare for at se hvor mange folk klikker sig ind i? 

Det virker i mine øjne en desperat og useriøs handling - jeg har alle mine markedførings strategier klar - det eneste jeg mangler er kapitalen for at udføre dem.

Tilmeldt 24. Feb 12
Skrevet kl. 22:23

Hej K&K

Jeg har en del erfaring med at skrive forretningsplaner. De er dog hovedsagligt blevet brugt overfor potentielle investorer, investeringsforeninger og vækstfonden. Min erfaring er, at bankerne vil kigge knap så meget på din forretningsplan, men mere om du som person kan stille den nødvendige sikkerhed ifht. den kapital du søger. Så det skal du være indstillet på - bankerne stiller ikke risikovillig kapital til rådighed, især ikke i disse tider. Hvis det er risiko villig kapital du søger, så er det investorvejen og her er forretningsplanen et must.

Anyway til strukturering af din forretningsplan kan jeg anbefale følgende punkter:

- Idegrundlag: Kort om ideen/konceptet for din virksomhed

- Produkt og forretningsmodel: Beskrivelse af dit produkt/service og din forretningsmodel

- Markedet: Markedspotentialet

- Salg- og markedsføring: Hvordan du vil markedsfører og sælge dit produkt

- Ledelse og organisation: Teamet bag

- Udvikling af virksomheden: Hvordan du ønsker at udvikler virksomheden, ex. hvad skal du bruge pengene til

- Økonomi: Budgetter - drift, status og likviditets, osv.

Da du endnu ikke har et "proof of concept" vil jeg anbefale at du i din forretningsplan dokumenterer at der er et markedet.

Jeg skal gerne lave et review af din forretningsplan og give et par input.

Mvh. Jannik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)