Er der nogen som kan give et bud på de gennemsnitlige avancer (fortjeneste i procent af salgsprisen) som henholdsvis en producent, en importør/grossist og en detailist normalt opnår. Da der tidligere har været diskuteret en del om udregning af avancer/dækningsgrad, vil jeg lige lade et lille eksempel vise hvad jeg mener. Eks. har producenten en kostpris på Kr. 100,00, og han sælger til importøren/grossisten for Kr. 150,00 hvor producenten så oppebærer en avance på 33,3 %. Importøren/grossisten sælger videre til detailisten til Kr. 200,00 og har dermed en avance på 25 %. Slutteligt sælger detailisten til slutkunden til Kr. 350,00, og har således en avance på 42,86 %. Jeg er klar over, at det må være forskelligt fra branche til branche, men findes der en tommelfingerregel på de forskellige avancer? På forhånd tak. |
Avancer i de enkelte salgsled
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)